مروری بر زندگی دیوید گتا  (David Guetta)

مروری بر زندگی دیوید گتا (David Guetta)

در دسته بندی : معرفی هنرمندان

بسیاری از افراد علاقه مند به دنیای دی جی ها، خواندن بیوگرافی و زندگی نامه دی جی های بزرگ و مشهور را سرگرمی مورد علاقه خود می دانند. سرگرمی ای که در عین حال، بسیار آموزنده است و از تلاش ها و رنج های آنان پرده بر می دارد. یکی از این دی جی های مطرح دیوید گتا است. در این مطلب از مجموعه دی جی سنتر قصد داریم تا درباره زندگی هنری این هنرمند صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دیوید گتا در سال های اولیه زندگی

دیوید گتا

گتا یک آهنگساز و دی جی فرانسوی است که نزدیک به 10 میلیون آلبوم و 65 میلیون تک آهنگ را در سر تا سر دنیا به فروش رسانده است. دیوید گتا در سال ۲۰۱3 با ترک "When Love Takes Over"  به عنوان دی جی شماره یک جهان شناخته شد. علاوه بر این، در سال‌ های 2011، 2020 و 2021  هم گتا به عنوان دی ‌جی شماره یک در نظرسنجی 100 دی ‌جی برتر شناخته شد.

گتا Pierre David Guetta)) در تاریخ ۷ نوامبر ۱۹۶۷ در پاریس چشم به جهان گشود. پدر دیوید گتا یک جامعه شناس یهودی و ایتالیایی بود و زادگاهش مراکش بود. مادرش هم بلژیکی تبار بود. ناتالی گتا، بازیگر فرانسوی و ایتالیایی، خواهر ناتنی او است.

گتا در سال 1984 برای اولین بار، دی جی بودن را تجربه کرد. این تجربه در کلوپ برود (Broad) در پاریس به دست آمد. او کار خود را با پخش و پلی کردن آهنگ های محبوب آغاز کرد. پس از چند سال، با شنیدن آهنگ فانک فارلی از Jackmaster در رادیو فرانسه در سال 1987، موسیقی هاوس را کشف کرد. روند رشد کار او و گذر از سال های ابتدایی برای او تا سال 2000 زمان برد. دیوید گتا در سال 1994 مدیر کلوپ شبانه Le Palace شد و روند رشد و به شهرت رسیدن او اوج گرفت.

اولین آهنگ ها

گتا

دیوید گتا و یواخیم گارود در سال 2001، Gum Productions را تأسیس کردند. در همان سال هم اولین تک آهنگ موفق گتا با نام " Just a Little More Love" با حضور کریس ویلیس، خواننده آمریکایی، منتشر شد.

گتا یک سال بعد، یعنی در سال 2002، اولین آلبوم خود را نیز با همین نام منتشر کرد. این آلبوم به شهرت بسیار خوبی دست یافت و بیش از 300،000 نسخه از آن به فروش رسید. پس از آن، دو آلبوم دیگر به نام های "Guetta Blaster" در سال ۲۰۰۴ و "Pop Life" را در سال ۲۰۰۷ منتشر کرد. گتا با آلبوم سال ۲۰۰۹ خود یعنی "One Love" به موفقیت بزرگی در مسیر اصلی زندگی هنری خود رسید که شامل تک آهنگ های برتری از جمله When Love Takes Over" ، "Gettin' Over You" ، "Sexy Bitch"  و "Memories" بود که به شهرت بالایی در انگلستان دست یافتند.

پس از آن، در سال ۲۰۱۱ آلبوم "Nothing but the Beat" موفقیت او را تداوم بخشید. این آلبوم ترک های برتری از جمله"Where Them Girls At" ، "Little Bad Girl" ، "Without You" ، "Titanium"  و "Turn Me On" را شامل می شد. او یکی از اولین دی جی هایی است که به صحنه موسیقی EDM  آمده است و به عنوان "پدربزرگ  "EDM شناخته می شود.

همانطور که اشاره شد، دیوید گتا دی جی کردن را از کلاب Broad در پاریس فرانسه شروع کرد و در نخستین روز های حرفه ای اش آهنگ های محبوب را پخش می کرد. گتا مسیقی هاوس را زمانی که ترک "Jackmaster" از Farley را شنید کشف کرد. این ترک یک ترک در سبک Funk بود و از رادیوی فرانسوی در سال ۱۹۸۷ پخش می شد. همچنین او یک همکاری هیپ هاپی با رپر فرانسوی Sidney Duteil در تک آهنگ "Nation Rap" نیز داشته است.

در اواسط دهه ۱۹۹۰ دیوید گتا در کلاب هایی از جمله Le Centrale، Rex، Le Boy  وFolies Pigalle پلی می کرد و در سال ۱۹۹۴ گتا دومین تک آهنگ خود که همکاری با یک خواننده ی سبک هاوس آمریکایی به نام Robert Owens بود را با عنوان "Up & Away" منتشر کرد. این ترک همواره یکی از بهترین ترک های این دی جی محسوب می شود. گتا در سال ۱۹۹۲ با یک مدیر کلاب شبانه به نام  Cathy Lobé  ازدواج کرد و دو فرزند دختر و پسر حاصل این ازدواج شد. آن ها ۲۲ سال پس از ازدواجشان در سال ۲۰۱۴ از هم جدا شدند که دلیلش هنوز مشخص نیست. در سال ۲۰۱۵ مجله Forbes  درآمد سالیانه گتا را چیزی حدود ۲۷ میلیون دلار تخمین زد.

جوایز و موفقیت های دیوید گتا

گتا-3

دیوید گتا ۲۲ بار نامزد دریافت جایزه بهترین دی جی شده است و یک بار برای بهترین دی جی بین المللی و دو بار برای بهترین دی جی سبک هاوس برنده جایزه شده است. او از سال ۲۰۰۷ تاکنون در لیست ۱۰ دی جی برتر از دید مجله DJMag بوده است و امسال نیز با توجه به آخرین نظرسنجی ها در جایگاه نخست قرار گرفت. او در سال ۲۰۱۱ در زمینه بهترین ریمیکس یعنی ترک Revolver از Afrojack و When Love Takes Over برنده جایزه گرمی شده است و بار ها در مراسم جوایز MTV   و جوایز بین المللی موزیک دنس، Billboard Music  و جوایز موزیک UK و بسیاری از جشنواره های دیگر نامزد و برنده جایزه شده است.

در مجموع می توان گفت که گتا از سال ۱۹۸۶ تا کنون مشغول فعالیت حرفه ای موزیک است و با نام های دیگر Jack Back و Jack Hisbach نیز در سبک های دیگری به غیر از سبک اصلی اش فعالیت می کند.

جمع بندی

آشنایی با جزئیات زندگی هنری دی جی های مشهور می تواند انگیزه خوبی برای پیشرفت به علاقه مندان این حوزه باشد. دیوید گتا از جمله دی جی های مطرح است که جوایز بین المللی زیادی را کسب کرده است و در طول زندگی خود، ترک های ماندگاری را از خود بر جای گذاشته است. در این مطلب سعی کردیم تا حدود زیادی شما را با زندگی این دی جی آشنا کنیم. امیدواریم اگر علاقه مند به حوزه کاری موسیقی هستید، زندگی هنری پر بار گتا را الگویی برای رشد و شکوفایی تان قرار دهید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *