5 نکته تاثیر گذار در هنر دی جی کردن

5 نکته تاثیر گذار در هنر دی جی کردن

در دسته بندی : دی‌جی

هنر دی جی کردن مدت زمان زیادی از روز های اولیه که با هیپ هاپ شروع شد را طی کرده و به سمت دی جی اسکرچ مدرن هدایت شده است. دی جی Larry Levan کسی بود که برای اولین بار در یک کلاب شبانه دو رکورد (صفحه‌ی واینیل) را هم زمان به صورت یکپارچه پلی کرد و ارائه داد. امروزه در تکنولوژی و ابزاری که مورد استفاده ی دی جی ها می باشد نیز تغییرات بسیاری به وجود آمده است. شاید ما دیگر خیلی از ترن تیبل Technics 1200 به عنوان استاندارد این صنعت استفاده نکنیم، اما اصول تبدیل شدن به یک دی جی فوق العاده خیلی تغییر نکرده است. امیدوارم که این راهنمایی ها به شما در بهبود مهارت هایتان کمک کند و جدا از کسانی که متظاهر می باشند، معنای واقعی دی جی کردن را درک کنید. چون هیچ چیز بدتر از دیدن دی جی نیست که یک هدفون داشته باشد ولی هرگر از آنها استفاده نکند یا آن دی جی که فقط ترک های پر مخاطب را پخش کند، در این صورت شما با یک لیست پخش آماده فرقی ندارید.

یادگیری نحوه ی میکس کردن

منطور ما این نیست که برای 8 بار دو ترک را همزمان بکوبید یا با استفاده از یک کلید Sync شروع کنید و دو ترک را مانند پتک بهم بکوبید. این طرز تفکر اشتباه است. میکس کردن در مورد لایه بندی دو یا سه ترک به اتفاق هم به طوری که نه تنها جریان یکپارچه ای داشته باشند بلکه باید یک قطعه ی موسیقی جدید را در این فرایند خلق کنید. هنگام میکس کردن ست خود همیشه به بیس لاین ها و لایه بندی پرکاشن ها به همراه هم خوب گوش کنید تا متوجه شوید که آن ساختار پر انرژی چطور می تواند در میکس هایتان کمک کند.

 

اکولایزر ها و فیلتر ها

هیچ چیز بدتر از یک دی جی جدیدی نمی باشد که نمی داند چطور به درستی از اکولایزر ها و یا فیلتر ها بر روی هر ترک استفاده کند. هنگامی که شما در حال رها کردن یک اکولایزر برای ایجاد تنش هستید، ایده ی خوبی است که با استفاده از آن به بخش دیگری از ترک منتقل شوید. این کار کمی چاشنی موسیقی را بیشتر می‌‌کند و می‌تواند هیجان جمعیت را بالا ببرد. اما بیهوده و بی هدف در وسط ترک این کار را نکنید، فقط به دلیل اینکه فکر کنید الان نیاز است تا کاری انجام دهید. مانند اکولایزر‌ها، فیلتر‌ها نیز همین کار را می‌کنند و تنش ایجاد می‌کنند که هرکدام شخصیت خاص خودشان را بر روی صدا ایجاد می کنند.

اظهار وجود کردن در پشت دک‌ها

در این روز‌ها دو کار افراطی وجود دارد که واقعا به نظر می‌رسد برای نشان دادن تسلط بر استیج دی جی می‌باشد. اولین مورد، تحرک بیش از حد در اطراف استیج، بالا پایین پریدن، نشان دادن علامت قلب و چرخاندن مفرط دو مشت خود در هوا می باشد. و دومین مورد این است که شبیه کسی نباشید که متادون مصرف کرده است و تمام مدت فقط به لپ تاپ یا CDJ ها خیره شده است. تعادل بین این دو مورد را برقرار کنید کمی تحرک داشته باشید و ارتباط خود با جمعیت را حفظ کنید و کار خود را به عنوان یک دی جی به خوبی انجام دهید. مانند یک دختر 18 ساله ای نباشید که در اولین اجرای زنده‌اش بر روی دراگ می باشد و از انجام همه‌ی کار‌های کلیشه‌ای مانند نشان دادن قلب یا هرم، نگه داشتن مداوم مشت ها در هوا... اجتناب کنید. این کار‌ها جذاب است اما ممکن است نزد دیگر دی جی‌ها با این چرندیات مسخره شوید و طرفدار‌های حرفه ای کمی داشته باشید.

موسیقی که شما پخش می کنید

من فقط یک توصیه برای این موضوع دارم، موسیقی را پخش کنید که شما واقعا دوست دارید آن را به سبک خودتان پخش و میکس کنید. اگر از پخش کردن هاوس‌های تجاری لذت می برید پس همان را پخش کنید. ترک های پر بازدید را فقط به دلیل اینکه در چارت Beatport بوده اند، یا در SoundCloud بازدید بالایی داشته اند، پخش نکنید. من بار‌ها و بار‌ها دی جی‌هایی را دیده‌ام که فقط ترک‌های موفق را پخش می کنند و برای میکس کردن و یا خلق یک ست منحصر به فرد نه وقتی می گذارند و نه تلاشی می کنند.

رفتار شما

اگر شما در یک کلاب/فستیوال/مهمانی دی جی می‌کنید و برای اینکار هزینه و وقت می‌گذارید، یک حرفه‌ای هستید و باید مانند یک شماره یک رفتار کنید. هیچ چیزی حرفه‌ی دی جی شما را تحت شعاع قرار نمی دهد جز اینکه در حین اجرا شلوغ کاری و زیاده روی کنید، این کار باعث می شود که وظیفه‌ی اصلی خود را به درستی انجام ندهید و خرابکاری به بار آید. برای جمعیت جذاب باشید، حتی زمانی که مردم از شما می خواهند تا کپسول های اکسیژن را باز کنید، فقط لبخند بزنید و به علامت رضایت سر تکان دهید. اگر شما شهرت را فقط بخاطر تفریحات کاذب/شهوت رانی/کارهای احمقانه بخواهید هیچکس برای دیدن اجرای شما تمایل نشان نمی دهد. و دیگر دی جی‌ها از شما متنفر می شوند و این تنفر گسترش می یابد.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *