۵ مورد بهترین دستگاه های Max for Live

۵ مورد بهترین دستگاه های Max for Live

در دسته بندی : آهنگسازی

ما در این نوشتار ۵ تا از بهترین دستگاه های برجسته Ableton Live که می توانند در آهنگسازی به شما کمک کنند را معرفی خواهیم کرد.

Max For Cats

Grain Relay از Max For Cats

هنگامی که جادوگر نرم های افزار Max، کریستین کلین برای Live 11 روی دستگاه های Spectral  تازه ای کار نمی‌کرد مناسب دید تا یک افکت دیلی تازه و شگفت انگیز را از طریق آکادمی Sonic Bloom به ما ارزانی دارد. در این افکت دیلی های داب کلاسیک سبک Incorporating Bucket Brigade به همراه پیچ شیفتینگ نرم، گرانولیشن (تدریجی کردن) غیر معمولی، Downsampling، پن تصادفی و مدولاسیون حلقه فراهم شده اند. Grain Relay همراه با یک رابط کاربری دیداری و کنترل LFO یکپارچه ارائه شده است و درآمیخته ای از انبوه افکت های خواستنی است ، که درون یک مجموعه بسیار کاربردی کارگذاری شده اند که رساننده ی مزایا و گزینه هایی بیش از آن چیزی که خودش نشان می‌دهند .

Suzuki Kentaro
Suzuki Kentaro

Helisert از Suzuki Kentaro

در بین باورنکردنی ترین دستگاه های مدولاسیون LFO، ریورب های ذره ای و ... Suzuki Kentaro شکاف بزرگی را پر کرده است و دستگاه های زیادی را در سال گذشته مانند یک مرد روی آتش گسترش داد. سادگی این افکت صدا ظرافت و پیچیدگی آن را انکار می‌کند و الهام بخش نتایج خلاقانه ی منحصر به فردی با یک رابط پلی بک سمپل تدریجی سبک نوار به همراه کنترل دستی دیداری با نرخ هرتز Hz است که می‌تواند روی ارزش های منفی برای بازپخش وارونه تنظیم شود. اگر شما به دنبال یک دستگاه دستکاری کننده سمپل نیرومند و تند و تیز هستید Helisert نیازهای شما را برآورده می‌کند.

FlexGroove

FlexGroove از Martin von Franzius

همان‌گونه که از نامش پیدا است، FlexGroove هر الگوی ریتمیکی را با انعطاف پذیری بی نهایت تغییر می‌دهد. برای شتاب‌دهی، آرام کردن و ترکیبات منحنی از هر دو گستره ای از فرم هایی را بکار می‌گیرد تا زمانبندی نت ها را به کجی بکشاند. این افکت به خوبی با دستگاه Push سازگار است و بسادگی از الگوها به عنوان کلیپ های MIDI اکسپورت می‌گیرد که می‌تواند برای زمانبندی روی دیگر صداها یا کلیپ های میدی برای بخش Groove Pool اکسپورت بشود. به‌ ندرت می‌توان دستگاه Max for Live را دید که همزمان نمایانگر گستره ای از توانایی های چشمگیر باشد. چه به دنبال ایجاد حس انسانی در لوپ هایتان باشید چه یک تنش ریتمیک پوش-پول (فشاری-کششی) یا که از گسترش و گرفتگی زمان برای ساخت ترکیبات پیشرفته سود ببرید، FlexiGroove نیروی نیازین برای انجام این کارها را به شما خواهد داد.

The Spellbook از Hypnus Records

دو چیزی که هرگز از مد نمی‌افتند: مدولاسیون پارامتر و نمادگرایی رمزی می‌باشند. The Spellbook افکتی مجذوب کننده و ترکیبی از هر دو است. هفت فرم منحصر به فرد بسادگی با پارامترهای در پیوند با Live مپ شده اند که با LFO لایو و دیگر دستگاه های مدولاسیون کم شباهت نیست. هر مپینگی افزاینده خودش را دارد در حالی که واگذاری های افزوده همچنین می‌توانند به صورت درونی برای بازخورد منحصر به فرد ساخته بشوند. چه بخواهید با مدولاسیون نرخ صدا افکت های اهریمنی دلخواهتان کار کنید یا با جئومتریک ها روح آنالوگ صدا را بیرون آورید، The Spellbook توانایی جادوگری و قالب گیری شگرفی را به شما می‌دهد.

The Percolator

The Percolator از Chaos Culture & Do the Thing

Chaos Culture که برای پلتفرم درخشان Modulat شناخته می‌شود، با یک تازه کار به نام  Do the Thing برای یک واحد چندگانه افکت بسیار انعطاف پذیر که در عملکرد زمان واقعی و طراحی دقیق صدا بسیار خوب کار می‌کند، همکاری کرده است.آن  از پنج اسلات افکت سریالی ساخته شده است، که کاربران میتوانند انواع گوناگون افکت را از فیلترهای نرم، دیلی های شگفت انگیز و ریورب تدریجی منحصر به فرد تا مجموعه ای از دیستورت های آزمایشی ترد و خوشمزه همراه با گزینه های انعطاف پذیر مسیریابی چند باند انتخاب کنند. همچنین یک سمپلر لوپ افزوده بر سازمان و یک پخش کننده تدریجی به شما این توانایی را می‌دهد که به سادگی ایده های تازه را در هنگام اجرا بدست آورید و این ابزار را به یک نیروگاه ایده آل تبدیل کنید. گرچه همه اینها با ۸ LFO برنامه پذیر، دو دنبال کننده انولوپ و مورفینگ اسنپ شات XY بسیار بصری ترکیب شده است تا دستاوردهای داینامیک باورنکردنی را به شما بدهد. چه به دنبال هواپیماهای بدون سرنشین با زرق و برق دار تعدیل شده باشید و چه التهابات ریتمیک پر زرق و برق ، یک چیز واضح است: زمان آن فرا رسیده است. چه بخواهید به دنبال لحن های مدوله شده ی زیر و بم بگردید یا صداهای های ریتمیک بسیار درخشنده و گلیچی بخواهید بسازید ،این یک چیز بسیار روشن است و آن این است که Percolator توانایی انجام همه این‌ها را دارد.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *