۵ مورد از بهترین میدی کنترلرهای Ableton Live

۵ مورد از بهترین میدی کنترلرهای Ableton Live

در دسته بندی : راهنمای خرید

کار کردن با ابلتون لایو بسیار فراتر از ماوس یا کیبوردی است که به گونی ای ابزار خارجی به شمار می‌روند. در اینجا ۵ کنترلر برتر نام برده شده اند که از سوی مربی خبره ابلتون یعنی :‌ Noah Pred تایید شده اند.

چه در استودیو باشید و چه در اجرای زنده – البته از طریق پخش زنده، کنترلرهای تازه به فراهم آوردن عملی کنترل های بیشتری از DAW ابلتون در زمان واقعی روی آورده اند. هنگامی‌که این گزینه ها فراوان هستند، پیدا کردن یک نقطه تراز درست و گزینش بهترین کنترلر چه برای تازه کارها و چه حرفه ای ها آنها را به راه درستی برای آزمایش چیزهای تازه راهنمایی می‌کند.

TouchAble Pro

TouchAble Pro

شاید یکی از سفارشی پذیر ترین گزینه های این لیست همین گزینه باشد. این نمایشگر لمسی چند پلتفرمه راه چاره ای دلگرم کننده برای توانمند شدن در کنترل و برطرف کردن نیاز های خاص است. اتصال از راه WiFi روی دستگاه های اندروید و iOS و ویندوز و دستگاه هایی مانند اینها به طور یکسان انجام میشود. برای کاربران رده پایین شما تنها می‌توانید یکی از بخش های Session، Mixer، Device، XY، Clip Editor یا Keys Module را روشن کنید. کسانی که بدنبال کنترل پیشرفته تر هستند میتوانند در ویرایشگر غرق شوند و در آنجا می‌توانید مدوله های کنترل مورد علاقه خود را درگ و دراپ کنید تا یک الگوی کاملا سفارشی برای خودتان بسازید.

Akai MPD232

Akai MPD232

گرچه کمپانی Akai با MPC های خود در این زمینه یکی از پیشگامان بوده است اما MPD232 برداشت متفاوتی را ارائه میدهد. اگرچه به طور خیلی روشن برای ابلتون طراحی نشده است اما به صورت Control Surface در Ableton اجرا می‌شود و کنترل بسیار خوبی را روی درام رک ها را همراه با اسلایدرها و ناب ها برای شما فراهم میکند. در کنار ویژگی کلاسیک MPC Note Repeat و استاندارد MMC، چیزی که این دستگاه را متمایز کرده کلیدهای سکوئنس با نورزمینه ۱۶ تایی است که باعث می شوند برنامه نویسی الگوها به صورت کاملا دستی و سرگرم کننده انجام شوند.

Korg nanoKEY Studio

Korg nanoKEY Studio

این دستگاه با USB یا به صورت بیسیم با بلوتوث متصل می‌شود و یک دستگاه بسیار قابل حمل و با ویژگی های منحصر به فرد است. این دستگاه بسیار باریک است و دارای یک صفحه کیبورد تخت دو اکتاو، ۸ پد درام و ۸ ناب قابل اختصاص دادن است و همچنین از یک کنترلر پد XY هم بهره می‌برد که نسبت به مدل ستایش شده قدیمی آنها KAOSS بی شباهت نیست. آن همچنین دارای طیفی از توانایی های سودمند مقیاس، آکوردهای از پیش آماده شده و آرپژگیتور درونی است که بسیار ایده آل برای ساخت پروژه ها و اجرا ها در هنگام پخش است.

Novation Launchpad Pro

Novation Launchpad Pro

اگر شما به دنبال یک شبکه ۶۴ پدی با قابلیت های زیادی در موزیک هستید بدون آنکه بخواهید هزینه های زیادی را متحمل شوید باید یکراست به سراغ لانچپدهای سری تازه Novation بروید زیرا بهترین گزینه هستند. جابجایی یکپارچه بین مود های اجرای  کلیپ Session و ویرایش کلیپ موزیکال و برخی از گزینه های اساسی مانند پن یا میکسر، طراحی زیبا و پدهای چندین رنگه برای فراهم کردن تجربه ایده آل هستند و گزینه های منحصر به فرد برای سکوئنس کردن نیز گزینه ی خاصی بود که تاکنون تنها Ableton Push آن را انجام می‌داد و این در حالی است لانچپد نیز اکنون میتواند سکوئنس کند و الگوهای سفارشی و چند حالته کاربری را بسازد که یک گزینه سطح بالا برای استودیو و اجرای زنده می‌باشد.

Ableton Push 2

Ableton Push 2

در اینجا ما نمیتوانیم به پادشاه کنترلرها اشاره ای نکنیم. کنترلر دستآموز کمپانی Ableton همچنان یکی از یکپارچه ترین و برجسته ترین کنترلرهای این DAW است که دریچه ی تازه ای از خلاقیت ها و عملکردها را به روی کاربران Live باز میکند. این کنترلر دارای شبکه ی پد ۶۴ تایی، ۸ ناب، نمایشگر رنگی و پر جزئیات به همراه برخی از کنترل های اساسی مانند کپی و پیست و کنترل های ترنسپورت می‌‌باشد و با بروز رسانی هر نسخه از Live ویژگی های بیشتری را نیز ارائه میدهد. آن همچنین دارای نوارهای لمسی است که تنوع بیشتری به اجرای شما می‌بخشد که رمزگذارهایی کاملا هوشمند نسبت به لمس هستند. همچنین دارای باندهای گسترده اکولایزر، تغییر فیدبک اکو، کمپرسورهای بدرستی تنظیم شده، ویرایش کلیپ های MIDI یا تکه تکه کدن سمپل ها از دم دست ترین گزینه های آن میباشند و دارای گواهی کامل از ایبلتون لایو میباشد. این یک ابزار کامل و بی نظیر برای کنترل اجرا و خلق ایده های شما در Live‌میباشد.

منبع دی جی سنتر :‌ هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *