مروری بر زندگی سما عبدالهادی

مروری بر زندگی سما عبدالهادی

در دسته بندی : معرفی هنرمندان

سما عبدالهادی زاده سال ۱۹۹۱یک هنرمند برجسته صحنه های ریو زیر زمینی است، او نخستین دی جی و آهنگساز سرشناس فلسطینی در سبک موزیک دنس و الکترونیک است. او که پیشتر با نام Skywalker شناخته شده بود یک دی جی متمرکز سبک تکنو است. او از سال ۲۰۰۶ اجرای برنامه هایش در رم الله فلسطین را آغاز نمود و از سال ۲۰۱۰ با تمرکز روی موزیک الکترونیک بویژه هاوس و تکنو و زیر سبک های دیگر آهنگسازی و سنتز صدا در این حرفه را نیز جدی گرفت و به آن علاقه مند شد.

سما عبدالهادی

سما در اردن زاده شد اما در در رام الله بزرگ شد و در سن ۱۶ سالگی به سبک های موزیک الکترونیک از جمله ترنس و هیپ هاپ و رپ علاقه مند شد، اینها سبک هایی بودند که در سال ۲۰۰۴ در رام الله بشتر شنیده می‌شد. سما در سال ۲۰۰۸ به بیروت رفت و درآنجا یک دوره دو ساله موزیک الکترونیک را گذراند. او در لبنان برای نخستین بار با موزیک تکنو آشنا شد و هنگامی که به فلسطین بازگشت شروع به میکس موزیک کرد. موزیک تکنوی او دارای صدای بسیار پانچی و نیرومند، موزیکال و خشک است.

سما عبدالهادی

او در سال ۲۰۱۱ به انگلیس رفت تا لیسانس مهندسی صدا و آهنگسازی خودش را از دانشگاه S.A.E دریافت کند و مهارت های فنی خودش را بهبود  ببخشد. اندکی بعد او با نام مستعار Skywalker دو آلبوم Life's Pace به عنوان نخستین آلبوم با لیبل Itchycoo Records و آلبوم Quantum Morphosis که یک ریلیز شخصی بود را در بیشتر پلتفرم های بزرگ منتشر کرد.

پس از آن او در سال ۲۰۱۳ در قاهره به عنوان مهندس صدا و آهنگساز و مربی صدا و طراح صدا برای فیلم ها آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۶ با همکاری Eka3 یک آژانس نشریه به نام Awyav را به عنوان نمایندگی برای هنرمندان مستقل در جهان عرب راه اندازی کرد.

سما عبدالهادی

در سال ۲۰۱۷ هنگامی که می‌خواست به پاریس برود و در آنجا مستقر شود تصمیم گرفت نام هنری خودش را از Skywalker به SAMA تغییر دهد که Sky خودش نیز به معنای نام خودش در عربی یعنی سما (آسمان) است. او از آپریل ۲۰۱۷ در دوره اقامت ۶ ماهه اش در شهر هنری پاریس روی آلبوم آینده خودش کار کرد و یک نمایش اجرای زنده تازه را نیز سازماندهی کرد.

یکی از سری برنامه های پر طرفدار Boiler Room
یکی از سری برنامه های پر طرفدار Boiler Room

سما در سال ۲۰۱۸ یک اجرا در فستیوال Fusion و همچنین در فستیوال Sziget در مجارستان را برگزار کرد. او در ژوئن ۲۰۱۸ در فلسطین میهمان یکی از سری برنامه های پر طرفدار Boiler Room بود که اجرایش در این برنامه به شناخته شدن بیشتر او بسیار کمک کرد زیرا این نخستین بار بود که چنین بستری برای اجرای زنده یک هنرمند فلسطینی فراهم شده بود و مهر تاییدی را در صحنه های جهانی برای دی جی سما فلسطینی به ارمغان آورد. او مدافع صحنه های موزیک در فلسطین است و بر وضعیت سیاسی و جغرافیایی فلسطین تاکید زیادی دارد. سما اتحادیه جمعی هنری را تاسیس کرده است ، جامعه ای که هدف آن ترویج و آموزش تولیدکنندگان موسیقی در رام الله است. او در لاین آپ هایی با حضور دی جی های بزرگی از جمله Juan Atkins، Nicole Mudabber، Honey Dijon، Maceo Plex، Richie Hawtin و ... اجرا داشته و همچنین در فستیوال هایی مانند Junction 2 نیز اجرا داشته است.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *