۷ چالش بحث برانگیز سالی که گذشت

۷ چالش بحث برانگیز سالی که گذشت

در دسته بندی : دی‌جی

برخی اوقات شاید یک سال مانند یک زمان طولانی ترسناک در دی جی دیده شود. از ۱۲ ماه گذشته که هر کدام از ما دی جی ها برنامه ای برای خود پیش رو داشتیم همگی به طرز باورنکردنی یا عقب افتاده یا کنسل شدند. بنابراین اکنون ما در این نوشته نگاهی به سال که گذشت می‌اندازیم و دیدگاهمان درباره چگونگی دگرگونی سالی که گذشت را با شما درمیان می گذاریم.

کووید ۱۹ بازی را متوقف کرد

۱.کووید ۱۹ بازی را متوقف کرد

گرچه کووید ۱۹ یک داستان پیچیده و بزرگ و استثنایی بود، اما بسیار بیش از آنکه روی جهان پیرامون ما اثر بگذارد، جهان دی جی را دگرگون کرد. در سراسر جهان تعطیلی فراگیری به سراغ فستیوال ها کلاب ها و ایونت ها آمده و همانگونه که یک دی جی برای حضور جدی در این کار باید بیشترین درآمدش را از این راه داشته باشد، هیچ دی جی گمان نمی‌کرد که کار کاسبی اش تا این اندازه کساد شود. در این داستان نمی‌توان هیچ اغراقی داشت اما به هرکسی که با تکیه بر دی جی کردن از آن درآمد داشته است ضربه سختی وارد شده است.

پخش زنده به گونه ای تازه از جشن ها تبدیل شدند

۲.پخش زنده به گونه ای تازه از جشن ها تبدیل شدند

یکی از بزرگترین چیزهایی که این قرنطینه بزرگ  تاریخی برای دی جی ها ایجاد کرد، رونق یافتن پخش زنده بود. این هرگز چیزی تازه ای نبوده، اما در این دوره کوتاه یک ساله روی کار آمده است. بسیاری این کار را آغاز کردند هرکس به روش خودش و کسانی در این میان آموزش این کار را می‌دادند، کسانی بستر پخش زنده را برای هنرمندان آماده می‌کردند و کمپانی های نرم‌افزاری استریم و دی جی نیز خدمات خودشان برای پخش زنده را به روز کردند.

ما همیشه دلمان به آخر هفته ها خوش بود که با آمدن ناخوشی شماره ۱۹ به نظر میرسید که آن هم از بین رفته اما تکنولوژی و ذوق دی جی ها برای اجرا دست به دست هم دادند تا دیگر احساس تنهایی نکنیم و تا اندازه ی خوبی با دوستان و طرفداران خودمان همچنان در ارتباط باشیم.

۳.در هر حال ابزارهای تازه وارد می‌شوند

وقتی که سخن از ابزار می شود به گمان نمی‌رسد که کوید ۱۹ روی روند رو به رشد کمپانی های سازنده ابزارهای دی جی تاثیری گذاشته باشد و همچنان در حال ساخت دستگاه ها و نرم‌افزارهایی تازه هستند و در دوره ای از این صنعت هستیم که می‌‌توان گفت تجهیزات مستقل دی جی جایگاه بسیار خوبی برای خود پیدا کرده اند و حتی برخی از آنها دیگر نیازی به لپ تاپ ندارند مانند Prime GO و Prime 2 از کمپانی Denon و یا نرم‌افزارهای موبایل مانند Algoriddim djay جایگاه خوبی در دی جی همراه با تبلت ها پیدا کرده است و این بستر اجرای دی جی را گسترش داده است.

پدیدار شدن چهار پلتفرم پخش زنده بزرگ

۴.پدیدار شدن چهار پلتفرم پخش زنده بزرگ

یکی از بزرگترین دردسرها برای ورود دی جی های تازه به این عرصه ساختن کالکشن موزیک برای خودشان است. کمپانی های ساخت ابزار این را میدانند و خدمات پخش زنده موزیک در نرم‌افزارهای دی جی چیزی است که این صنعت به تازگی پافشاری زیادی بر آن دارد. در سالی که گذشت Spotify از پخش زنده دی جی کناره گیری کرد و هدف خود را در نرم‌افزار Algoriddim djay جاسازی کرد.

ما شاهد هستیم که چهار سرویس بزرگ پخش- Beatport ، Beatsource ، TIDAL و SoundCloud - که نه تنها در نرم افزار DJ (Serato ، DJ Virtual ، Rekordbox و ...) بلکه در ابزارهای مستقل Denon DJ نیز به صورت بسیار گسترده در دسترس هستند.

رویکار آمدن دی جی استم ها

۵.رویکار آمدن دی جی استم ها

پیشرفت بی سابقه ی دیگری نیز ۱۲ ماه گذشته رخ داد که افزایش توانایی های دی جی برای جداسازی درام و وکال ها از موزیک برای دی جی با آنها بوده است. نخست نرم‌افزار Traktor این ایده را پیاده کرد اما چندین سال است که این کار را تنها می‌توان با فایل های موزیک ویژه ای انجام داد.

اما در سال ۲۰۲۰ Virtual DJ  و  Algoriddim djay توانایی اینگونه دی جی کردن را بع برنامه های دی جی خودشان افزودند و این جداسازی لایه ها در زمان زنده رخ می دهد. این نوآوری هنوز کامل نیست و هنوز در کشش اولیه سفر خودش است و برای بکارگیری این ویژگی به نیروی پردازش زیادی نیاز است.

۶.هیئت ژوری از اشتراک نرم افزاری استفاده می کند

شاید بزرگترین جنجالی که در سال ۲۰۲۰ رخ داد این بود که پایونیر نرم‌افزار Rekordbox 6 را به یک مدل اشتراکی تبدیل کرد. که به دومین رویداد جنجالی برای هواداران دو آتیشه تبدیل شد. ما امیدواریم که نرم‌افزار این کمپانی پیشرو که زودتر از همه این راه را آغاز کرد به خوبی کار کند. نرم‌افزار سراتور نیز در آغاز با اشتراک ارائه می‌شد اما بعدا به برنامه یکبار پرداختی تبدیل شد و Algoriddim djay Pro نیز می‌خواهد پرداخت اشتراکی را به برنامه خود بیافزاید.

در سالی که گذشت جامعه دی جی دو بزرگ را از دست داد که هرکدام میراث گوناگونی را از خودشان به جا گذاشتند

۷.در سالی که گذشت جامعه دی جی دو بزرگ را از دست داد که هرکدام میراث گوناگونی را از خودشان به جا گذاشتند

برای بسیاری از دی جی ها در سن و زمینه موزیک خاصی این سال بسیار ناراحت کننده بود زیرا Andrew Weatherall را از دست دادیم و او دی جی و آهنگسازی بود که به شکسته شدن بسیاری از چهارچوب ها و تابوها در موزیک سبک خودش پیشرو بود و کمک کرد.

همچنین Erick Morillo نیز امسال درگذشت که پس از پشت سر گذاشتن یک رشته ادعاهای مبتنی بر سواستفاده جنسی، به علت مصرف بیش از حد کتامین درگذشت و او نیز بدون شک میراث بسیار متفاوتی را از خود بجای گذاشت که برای همیشه موزیکش را زیر ذره بین می برد.

نگاهی به آینده

همانطور که به سال سال جدید چشم‌ داریم امیدواریم که شرایط عادی و پایدار به صنعت موزیک و حرفه و سرگرمی ما بازگردد و مطمئن باشید که تیم ما در فراهم کردن نکات به روز و حرفه ای دی جی در کنار شما خواهد بود و به شما کمک میکنیم تا بینش خود را گسترش دهید و بهترین انتخاب ها را داشته باشید. برای بهبود این فرایند آگاه سازی دیدگاه هایتان را با ما در میان بگذارید.

منبع دی جی سنتر :‌ هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *