مروری بر زندگی Deadmau5

مروری بر زندگی Deadmau5

در دسته بندی : معرفی هنرمندان

جوئل توماس زیمرمن Joel Thomas Zimmerman در ۵ ژانویه سال ۱۹۸۱ در شهر Niagara Falls در Ontario کانادا چشم به جهان گشود. مادر او Nancy (née Johnson) یک هنرمند تجسمی و پدرش  Rodney Thomas Zimmerman یک کارگر در کارخانه ژنرال موتورز است و دو خواهر و برادر دارد. او یک هویت آلمانی سوییسی و انگلیسی دارد. جوئل نخستین کیبوردش را در دوران نوجوانی به عنوان یک هدیه کریسمس دریافت کرد و فعالیت موزیکی او از اواخر دهه ۱۹۹۰ تحت تاثیر صداهای گروه chiptune and demoscene  و با نرمافزار Impulse Tracker آغاز شد. زیمرمن در مدرسه Westlane Secondary در Niagara Falls آموزش دید و سپس در یک کمپانی لایسنس موزیک آنلاین در جایگاه برنامه نویس کار کرد. واژه Deadmau5 که او برای نام خودش برگزیده است، اشاره به موش مرده ای دارد که او در کیس کامپیوتر قدیمی اش پیدا کرده بود.

 او به صورت حرفه ای با نام Deadmau5 (Dead Mause) شناخته میشود. او یک موزیسین، دی جی و آهنگساز کانادایی است. زیمرمن به طور کلی موزیک پروگرسیو هاوس میسازد، گرچه با نام مستعار Testpilot سبک های دیگر موزیک الکترونیک مانند تکنو را نیز میسازد و دی جی میکند. زیمرمن تاکنون برای کارهایش شش نامزدی دریافت جایزه گرمی دریافت کرده است.

او با دی جی ها و آهنگسازان دیگری از جمله Kaskade، MC Flipside، Rob Swire و Wolfgang Gartner نیز کار کرده است. او همچنین با Steve Duda در زیر نام BSOD (Better Sounding On Drugs) با هم همکاری کردند و بهمراه Duda، Tommy Lee و DJ Aero نیز بخشی از گروه WTF? نیز بود.

او در سال ۲۰۰۷ لیبل خودش با نام Mau5trap را راه اندازی کرد. Deadmau5 اکنون یکی از پر درآمدترین آهنگسازان موزیک الکترونیک در جهان است و مانند Marshmello و Daft Punk یک هنرمند موسیقی نقاب دار است. او آلبوم های تلفیقی مانند آلبوم In Search of Sunrise 6: Ibiza با Tiesto داشته و همچنین یک اجرای رادیویی A State of Trance که متعلق به Armin Van Buuren میباشد را در کارنامه خودش ثبت کرده است.

در سال ۲۰۰۰ یک آلبوم EP با عنوان I Don't Want No Other بر روی واینیل بدست Joel Zimmerman  و Derek Caesar زیر نام گروه Dred and Karma منشتر شد. او در سال ۲۰۰۶ یک آلبوم تلفیقی با نام Deadmau5 Circa 1998–2002 با نام مستعار Halcyon441 منتشر کرد. دومین آلبوم استودیویی وی با نام Get Scraped در سال ۲۰۰۵ و به دنبال آن در سال ۲۰۰۶ آلبوم Vexillology منتشر شد.

او زمانی به موفقیت دست یافت که آلبوم Random را در سال ۲۰۰۸  منتشر کرد که در کانادا گواهی طلایی و در انگلستان گواهی نقره دریافت کرد. این آلبوم شامل انتشار سمینار Faxing Berlin، Not Exactly و ترک هیت I Remember به همراهی Kaskade بود. در سال ۲۰۰۹ چهارمین آلبوم استودیویی وی با نام For Lack of a Better Name منتشر شد که بسیار از آن ستایش شد و دو ترک Ghosts 'n' Stuff و Hi Friend او با همکاری Rob Swire و ترک Strobe به موفقیت های خوبی رسیدند.

زیمرمن در سال ۲۰۱۰ پنجمین آلبوم استودیویی خودش با نام  4×4=12 را منتشر کرد و ترک های  Some Chords، Animal Rights، Sofi Needs a Ladder و Raise Your Weapon در این آلبوم بسیار درخشیدند. او همچنین دو ترک موفق تجاری The Veldt و Professional Griefers را در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد که در ششمین آلبوم استودیویی او با نام Album Title Goes Here جای گرفتند.

او پس از جدایی اش از لیبل Ultra Records، در سال ۲۰۱۴ هفتمین آلبوم استودیی اش با نام While(1<2) را از طریق دو لیبل Astralwerks و Virgin EMI منتشر کرد که ترک های Avaritia، Seeya، Infra Turbo Pigcart Racer و Phantoms Can't Hang به موفقیت این آلبوم کمک کردند. پس از وقفه ای کوتاه او هشتمین آلبوم استودیویی اش با نام W:/2016Album/ را در سل ۲۰۱۶ با تک آهنگ های Snowcone و Let Go منتشر کرد.

سپس او در سال ۲۰۱۹ موزیک متن فیلم Polar و پس از آن تک آهنگ های Satrn، Coasted، Fall، Pomegranate و Bridged By A Lightwave را منتشر کرد که دو ترک پایای که نام برده شدند در سال ۲۰۲۰ منتشر شدند و احتمال میرود که بخشی از آلبوم نهم او باشند که هنوز چیزی از آن نمیدانیم.

منبع دی جی سنتر :‌هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *