4 نکته برای ایجاد ارتباطات موثر در اهداف دی‌جی

4 نکته برای ایجاد ارتباطات موثر در اهداف دی‌جی

در دسته بندی : دی‌جی , روانشناسی دی‌جی

نمایشگاه‌های ابزار موسیقی، نمایشگاه‌های DJ، کنفرانس‌های صنعتی و ... جدا از سرگرمی و آموزشی است که آنها ارائه می‌دهند. این مکان‌ها همگی راه‌های عالی برای دیدار با دیگر همکاران مشغول به کار در حرفه‌ی شما می‌باشد و می‌توانید ارتباط‌های جدیدی را برای خود و دیگران به وجود آورده و فرصت‌های جدید را کشف کنید و از طریق مشارکت‌های جدید پیشرفت کنید.

در نهایت اگر شما می‌خواهید برنامه‌های بیشتری را برگزار کنید، اجراهای بیشتری داشته باشید یا با دیگران در ارتباط باشید تا در ساخت و اجرای موسیقی باهم همکاری کنید، نمایشگاه‌های دی‌جی و ابزار موسیقی و کنفرانس‌ها بهترین فرصت‌ها را در این زمینه در اختیار شما می‌گذارند که می‌توانید با استفاده از آنها در روند کار خود تغییرات مثبتی را ایجاد کنید.

اما چطور باید این ارتباطات را به بهترین شکل برقرار کنید؟ چطور وقت خود را در این ایونت‌ها صرف کنید؟ و برای معرفی خودتان و کارتان با چه روشی پیش بروید؟ در این مقاله ما چهار مرحله برای برقراری ارتباط در ایونت‌ها و نمایشگاه‌ها به شما ارائه می‌دهیم که آنها چه در یک رویداد بزرگ مانند Amesterdam Dance Event باشید و چه در یک ایونت کوچک محلی باشید، مفید هستند و به کمک شما می‌آیند تا ارتباطات هوشمندانه تری را برقرار کنید.

روزها و وقت‌های رزرو شده را جلوتر برنامه ریزی کنید

این بسیار آسان است که فقط در سر زمان تعیین شده به ایونت‌های شبکه‌ای یا نمایشگاه ابزار دی‌جی بروید و هیچ برنامه‌ای نداشته باشید که آنجا می‌خواهید چه کاری انجام دهید یا می‌خواهید با چه کسی ملاقات کنید. فراوانی غیر منتظره بسیار جذاب و دل فریب است ( و صادقانه بگویم که بسیاری از ارتباطات شما به صورت تصادفی رخ می دهد) اما اگر شما بخواهید که زمان و انرژی خود را به حداکثر برسانید، مخصوصا زمانی که در ایونت‌های بزرگ‌تری قرار می‌گیرید، شما به برنامه‌ای نیاز دارید که بتوانید برای هر روز حضورتان در آنجا چیزی برای ارائه داشته باشید و خودتان را نشان دهید. برای مثال: لازم نیست دقیقه به دقیقه برای کارهایتان برنامه ریزی کنید، ولی حداقل اهداف قابل مذاکره خود را مشخص و لیست کنید. اهداف خود از ملاقات افراد خاص را یادداشت کرده و تا جای ممکن قرار دیدار را از طریق ایمیل یا پیامک هماهنگ کنید. راه‌های ارتباطی مانند ایمیل، فیسبوک اینستاگرام و ... خود را بروز رسانی کرده سر و سامان بدهید و حتما آدرس‌های ارتباطی افرادی که با آنها ارتباط برقرار کردید را یادداشت کنید. برخی از ایونت‌ها مانند ADE تمام داده‌های نمایندگان و شرکت کنندگان را در اختیار شما می‌گذارد و شما می‌توانید آن را اسکن کنید و لیست افرادی که می‌خواهید با آنها ملاقات کنید را بیرون بکشید و ایمیل های خود را برای ارسال به آنها آماده کنید. توجه داشته باشید که شما در همه‌ی ملاقات‌های خود از همه‌ی افراد جواب‌های مثبت نخواهید شنید ولی برای آشنایی‌های جدید خود ارزش گذاری کنید و ارتباط خود را نگه دارید چون به صورت بالقوه در حرفه‌ی شما تاثیر می‌گذارد.

یک مجموعه‌ی تازه از کارت‌های تماس و بروشورهای مطبوعاتی خود را جمع کنید و به آنجا ببرید

به همراه نداشتن کارت‌های بیزینس یا بروشورهای مطبوعاتی یکی از مهمترین دلایل در مورد از دست دادن فرصت‌های بزرگ می‌باشد که من در ایونت‌های شبکه‌ای و نمایشگاه‌های ابزار دی جی دیده ام. مطمئنا به همراه داشتن کارت بیزینس و استفاده‌ی درست از آن‌ها باعث می‌شود مبادلات و قرارهای شما تنها به واسطه‌ی ارائه‌ی یک آدرس فیزیکی و بصری بیشتر شود و این را به طور جدی حس کنید، چون برای بیشتر افراد ارتباط با فردی که دارای یک رزومه‌ی چاپی یا کارت بیزنس هستند یک ارتباط جدی‌تر به نظر می‌رسد و تقریبا هم این طرز فکر درست به نظر می‌رسد چون یک فرد بی برنامه احتمال خیلی زیاد به فکر چاپ کارت بیزنس نمی‌افتد چون برنامه‌ای برایش ندارد و این روش هنوز هم حرفه ای‌ترین راه برای ارائه و دریافت اطلاعات و جزئیات کار شما یا هرکسی دیگر می‌باشد. مطمئنا خیلی بهتر از این است که بخواهید به طرف مقابل بگویید شماره یا آدرس فیسبوک من را در گوشیتان ذخیره کنید. این کار به شما و کارتان اعتبار و شخصیت می‌دهد.

بیشتر لزوما بهتر نیست، بر روی کیفیت تمرکز کنید نه مقدار

در ایونت‌های شبکه‌ای یا نمایشگاه‌های مربوط به دی‌جی و تکنولوژی موسیقی صدها یا شاید هزاران دی‌جی، آهنگ ساز برای بازدید وجود داشته باشند و ارتباط داشتن با همه و ثبت نام‌های زیاد در لیست شما و ملاقات با افراد زیاد بسیار وسوسه برانگیز است اما شما باید در مقابل تمایلات خود مقاومت کنید و سعی کنید زمان بیشتری را با آدم‌های کمتری صرف کنید. و در این مواقع گرفتن ارتباط‌های زیاد اصلا استراتژی خوبی نیست. شما نمی‌توانید همه‌ی افراد را به دور خود جمع کنید. شبکه‌سازی موفق در مورد ساختن پل ارتباطی با افراد هم‌سو و هم‌فکر و در راستای کار شما می‌باشد، پس به یاد داشته باشید که همه‌ی افراد با شما هم نظر و هم سلیقه نمی‌باشند، وقت خود را بر روی کیفیت این ارتباطات متمرکز کنید. برای مثال اگر یکی از قرار ملاقات‌های شما بر خلاف انتظارتان بیش از حد طولانی شده است سعی نکنید تا زودتر برای خداحافظی دست خود را دراز کنید و برای رسیدن به قرار دیگر خود عجله‌ی خود را نشان دهید، چون در ذهن طرف مقابل تاثیر منفی می‌گذارد.

پیگیر باشید، اما نه تحمیل کنید نه خودخواه باشید

پس از ایونت خیلی خوب است که با افرادی که آنجا ملاقات کردید ارتباط برقرار کنید. حتی می‌توانید آنها را در اینستاگرام، توییتر و LinkedIn خود اضافه کنید و صفحه‌ی عمومی آن‌ها را دنبال کنید. و اگر آن رویداد مانند ADE یک جشنواره‌ی طولانی مدت بود می‌توانید مخاطبان جدید خود را به یک نوشیدنی یا یک شام دعوت کنید و ارتباط خود را دوستانه‌تر کنید به جای آن‌که فقط به دید بیزینس به آن نگاه کنید، اما به شرطی که این کار دو طرفه باشد و هر دو طرف از آن لذت ببرند و زمان خوبی را بگذرانند. همچنین به شما توصیه می‌کنم ارتباطات خود با افراد جدید در فیسبوک و شبکه‌های مجازی خصوصی را کنترل کنید و ارتباطات خود را عمومی نکنید و با احتیاط رفتار چون آنجا محیط خصوصی آن فرد است و تا حد امکان با ایمیل ارتباط برقرار کنید.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *