۳ پلتفرم جایگزین برای پخش زنده

۳ پلتفرم جایگزین برای پخش زنده

در دسته بندی : دی‌جی

لایواستریم یا همان پخش آنلاین ست دی جی به یک کار رسمی تبدیل شده است. به نظر میرسد که برخی از رکورد لیبل ها ارزش آن را فهمیده اند و دی جی های دوست داشتنی خودشان را به جاهایی مانند کوهستان های با نمای زیبا میفرستند و با چندین زاویه دوربین و ژنراتورها و خدمه برای نور، صدا برداری و ... آغاز به ساخت و پخش اجراهای آنلاین منحصر به فرد کرده اند.

اما این درحالی است که پلتفرم معمول برای پخش حرفه ای YouTube میباشد و واقعیت این است که همه ترک هایی که در آنجا پخش میشوند پیشاپیش پاک میشوند که مربوط به سیستم کپی رایت میباشد و این برای ما که لایواستریم یکی از بهترین سرگرمی هایمان است مانند سم میماند. همچنین به یاد داشته باشید که بیشتر این لایوها به صورت مستقیم و زنده نیستند و تنها به این شکل ارائه میشوند و فیلم های از پیش ضبط شده ای هستند که با نرم افزارهای رابط به صورت لایو پخش میشوند.

شما میتوانید با پلتفرم Twitch نیز پخش زنده داشته باشید. همچنین پس از آن پلتفرم بسیار خوب Mixcloud نیز با پخش ۱۰۰٪ قانونی با همه مجوزهای درست وجود دارد، این یعنی شما میتوانید بدون نگرانی در آنجا لایو استریم داشته باشید. آنها تنها یک رکورد صدا را برای شما را ذخیره میکنند و شما هزینه اشتراک میپردازید که مقداری از این هزینه برای جبران خسارات هنرمندان استفاده میشود. این نشان از پشتیبانی بیشتر این پلترفم از لایواستریم های هنرمندان میباشد.

با این حال چندی پیش پلتفرم های دیگری نیز پدیدار شدند یا دوباره به میدان آمدند. ما امروز ۳تا از بهترین های آنها را بررسی میکنیم. سایت های پخش زنده دی جی جاگزین:

Bandlab Live

Bandlab Live

چند سال پیش یک استارت آپ امیدبخش بنام chew.tv کلید خورد که نخستین پلتفرم لایواستریم دی جی بود که بدست دی جی ها ساخته شد. آن تا اندازه ای از زمان خودش جلوتر بود که سرانجام بدست Bandlab خریداری شد و آن یک پلتفرم ابری است که موزیسین ها و هوادارانشان در سراسر جهان باهم آهنگسازی و همکاری میکنند و در تعامل باهمدیگر هستند.

Bandlab Live نام تازه این سرویس بود، اما بی سروصدا کار کرد ولی با این حال همچنان هم وجود دارد. در جایگاه یک کاربر و عضو Bandlab، شما یک آدرس سرور RTMP و کلید استریم برای صفحه Home خودتان دریافت میکنید و براحتی در میان اجتماع Bandlab به لایو میروید. دی جی های زیادی از لایواستریم در این پلتفرم پیروز بیرون آمده اند. این پلتفرم تعهدنامه و شرایط خیلی سخت و پیچیده ای ندارد و ارزش نگاه انداختن را دارد.

Play DJ.TV

Play DJ.TV

این سایت خودش را خانه رسمی استریم دی جی می‌نامد. این سایت در نگاه نخست نیمه کاره بنظر میآید. اما به اندازه ای شسته و رفته است و کشش بالایی دارد و این پلتفرم به زمان شما ارزش میدهد که ارزشش را دارد به آن نیز نگاهی بیاندازید.

این پلتفرم هم برای خودش حرف هایی دارد، آن به دی جی ها صفحات ویژه خودشان را میدهد، همچنین شانس پول درآوردن و راهکارهایی درباره با آن را پیشنهاد میدهد و گزینه های پرداخت در ازای هر بازدید، اشتراک و ... را نیز فراهم کرده است. اما اگر تاکنون Mixcloud را آزموده اید و احساس کرده اید که پتانسیل بینندگان زیادی ندارد باید بگوییم که این بدتر از آن است و ما هرچه کاویدیم هیچ استریمی را نیافتیم که بینندگان آن بیش ۵ نفر باشند!!!

ما از مجوزهای پرداخت این پلتفرم درست همانند کاری که Mixcloud کرده است آگاهی نداریم اما این پلتفرمی نوپا است و در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده است و با این همه ارزشش را دارد که نگاهی به آن بیاندازید.

Clubbing TV

Clubbing TV

کانال ویژه کلاب و موزیک الکترونیک Clubbing TV یک پلتفرم تازه و پرکار در زمینه پخش زنده به ویژه برای ست های دی جی راه اندازی کرده است. آنها پس از پیدایش پلتفرم های دوستداشتنی پخش زنده مانند Twitch و YouTube کمی نا امید شدند زیرا این پیدایش پلتفرم ها باعث شد تا دی جی ها از اجرای زنده ست هایشان خودداری کنند زیرا مجوز استفاده از آهنگ های بکار رفته در پلی لیستشان را نداشتند.

ظاهرا این پلتفرم هم در دسترس دی جی های نو ظهور است و هم در دسترس حرفه ای هایی که بدنبال میزبانی ست های خود هستند. همچنین اجرا کنندگان در ابر Clubbing.live میتوانند برای بردکست در کانال تلویزیونی Clubbing گزینش شوند، که اکنون در بیش از ۵۰ کشور جهان پخش میشود.

این پلتفرم نیز همانند پلتفرم قبلی بتازگی ساخته شده است و هنوز اطلاعات کافی از بازخورد کابران در آن دردسترس نیست، اما از وبسایت آنها اطلاعات بیشتری میتوانید بدست آورید.

در نهایت

پخش زنده دی جی هنوز رام نشده و  هنوز مانند غرب وحشی است. پلتفرم Twitch استریم دی جی را به سختی زیر فشار میگذارد در حالی که به طور همزمان دی جی های کلاب به اندازه ای این کار را انجام میدهند تا اینستاگرام و فیسبوک و ... به مناطق ممنوعه تبدیل شوند - اما ما خوش بین هستیم که به یک روش عالی تبدیل می شود تا دی جی های روزمره بدون نگرانی از حق کپیرایت برای مخاطبان اجرا داشته باشند و بنظر میرسد که این پلتفرم بزودی در صدر همه پلتفرم ها در جایگاه یک بستر مادر برای اجرای زنده قرار بگیرد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *