مروری بر میکسر DJM-S11 پایونیر

مروری بر میکسر DJM-S11 پایونیر

در دسته بندی : راهنمای خرید

میکسر مدل DJM-S11 از پایونیر رولز رویس میکسرهای بتل اسکرچ میباشد. آن نسخه بهبود یافته  DJM-S9 است و پایونیر همه ی کمبودها و نارساییهای S9 را درست کرد. پایونیر با بکار گیری پیشنهادهای دی جی ها و الهام از رقبای خودش توانست یک میکسر ایده آل برای اسکرچ بسازد.

 آن یک میکسر خوش ساخت و بسیار فریبنده است. این نمای دلپذیر آشنایی است که جای خالی برخی از بزرگترین کمبودات و ناسازگاری های مدل پیشینش یعنی S9 را بخوبی پوشش داده است. این یک میکسر با اندازه ای ایده آل و عملکردها و امکانات زیاد و چیدمان بسیار گویا و خوب بخشهای گوناگون عملکردهایش برای کنترل آسان میباشد.

DJM-S11

کراسفیدر این میکسر دارای کارکرد با احساس بسیار خوب است و دارای یک سوئیچ Reverse (وارونه) نیز میباشد که در جلوی میکسر است. همچنین میتوانید ژرفای لگ (دیرکرد) و نرمی آن را نیز در تنظیمات سازماندهی کنید. کم پیش میآید که کسی نتواند با این میکسر نتواند پیکربندی ایده آل کراسفیدر سبک خودش را پیدا کند.

یکی از بهبودهای آن بزرگ شدن کلید Load میباشد که به اندازه ای مناسب رسیده ولی ما آرزو میکردیم که پایونیر همین کار را با کلید Shift نیز انجام میداد. یکی از برگ های برنده این میکسر یک نمایشگر هوشمند و بسیار خوب است که در بین اکولایزرهای دو کانال کارگذاری شده است. در نگاه نخست پیش خودتان شاید بگویید لعنتی کاش بزرگتر بود. اما با گذشت زمان آسودگی و کارایی بالایی که این نمایشگر برایتان فراهم میکند شگفت زده تان خواهد کرد.

یک چیزی که مانند مدل پیشین خود باقی مانده است کراسفیدر آن برای گزینش کانال های Cue است. گرچه با LED های نمایشگر بالا هم میتوان سیگنال ها را شناسایی کرد و به دلیل اینکه دی جی های بسیاری به همان کراس فیدر همیشگی عادت کرده بودند بزرگ کردن کراسفیدر ممکن بود با انتقادات زیادی از سوی جوامع دی جی روبرو شود.

DJM-S11

همه کلیدها و پدهای این میکسر دارای نور پس زمینه میباشند و نمایشگر آن نیز به اندازه ای نور دارد که در مکانهای تاریک بخوبی بر روی اکولایزرهای آن دید داشته باشید. یکی از چیزهای دوست‌داشتنی این میکسر افزودن دو هاب USB برای بکارگیری آسان و سرراست پلیر یا کنترلرها است. یک مورد تازه ی دیگر کلید Smooth Echo است که عملکرد خوبی را برای اجرای روان به کاربران ارائه میدهد.

آن دارای دو دک پد با چهار مود گوناگون سمپلر، لوپ های ذخیره شده، Roll و Hot Cue میباشد که هر دک دارای ۸ پد بزرگ و دارای نور پسزمینه میباشد، این پدها دارای کاراییهای گوناگونی میباشند که در هر نرم‌افزار کمی متفاوت هستند و با بکارگیری کلید شیفت میتوانید لایه ی دیگر عملکرد های پدها و کلیدها را نیز فعال کنید. این میکسر با Rekordbox DVS و Serato بدون هیچگونه دردسری و خیلی روان کار میکند. DJM-S11 در برابر S9 و Rane Seventh و Seventh-Two بسیار کوچک و جمع و جور است بصورتیکه با یک نگاه میتوانید به سرعت همه کلیدها و نابها را شناسایی کنید.

DJM-S11

S11 دارای یک بخش افکت توانمند با ۶ کلید گزینش افکت در هر دک و یک بخش لوپ خودکار با توانایی تنظیم اندازه لوپ در بالای بخش افکت است و در بالاتر نیز بخش گزینش و بارگزاری ترک و یک ناب برای گزینش ورودی دک از Line، Phono یا USB A و B میباشد. در بالای نمایشگر آن ناب های خروجی مستر و بوث قرار گرفته اند و بخوبی راه دست هستند. S11 دارای ولوم سمپلر مجزا و ناب میکس Cue/Master و یک ناب ولوم برای هدفون است. همچنین آن دارای دو خروجی هدفون ۶.۳ و ۳.۲ میلیمتری است.

بخش بارگذاری ترک ها با کنترل های مرور فراگیر این میکسر با ویژگی هایلایت ترک های بعدی برای برجسته کردن آنها در لیست پخش بسیار خوب است و میتوانید ست های از پیش آماده ای را سازماندهی کنید و نیازی نیست برای انتخاب ترک دوباره به کتابخانه بروید تنها کافی است کلید Load را دوباره بفشارید. این میکسر بسیار مناسب دی جی کردن پایه ای و اسکرچ کردن و کاربردهای بتل میباشد.

DJM-S11

در نمایشگر آن چندین منو وجود دارد که به تمرکز شما کمک میکند و داده های آن از گیج شدن شما جلوگیری میکند. منو های آن برای سازماندهی FXها و بانکهای آن، پویش در کتابخانه و تنظیم چیدمان  و دسته بندی ترک ها میباشد.

در بخش Touch MIDI از نمایشگر این میکسر میتوانید کنترل بیشتری روی نرم‌افزار داشته باشید بگونه ای که میتوانید چهار برگه یا بانک از کنترل ها را برگزینید که هرکدام دارای طرح کاربردی گوناگونی میباشند که برای نمونه:  قفل کلید، بلا / پایین کلید، سوئیچ کردن حالت درونی، سینک، سینک کلید، Cue بی صدا، حالت داخلی، رکورد کردن و بسیاری دیگر از توابع درون نرم‌افزار را میتوانید کنترل کنید.

همچنین نمایشگر آن دارای یک بخش پویا برای FX میباشد که یک دسترسی بسیار خوب به گزینه هایی را میدهد که تاکنون به آنها دسترسی نداشتید و میتوانید با صفحه X/Y پد آن و کشیدن انگشتتان به بالا پایین و چپ و راست roll/pitch و echo/filter یا هر پیش تنظیمی را کنترل کنید که این گزینه بسیار کارآمد است و اجراهای شما را غنی میکند. همچنین نمایشگر S11 کنترل کامل بر روی ۴ دک و گزینه های اساسی مانند نمایش شکل موج، تمپو و کلید موزیک، افکت های فعال و ...را به شما نمایش میدهد.

در پنل پشتی هر کانال آن دارای دو جفت ورودی RCA برای Phono و Line است و همچنین دارای AUX، ورودی میکروفون XLR، دو هاب USB، خروجی های بوث و مستر۱ و ۲ است و در پنل جلویی آن نیز کنترل های ویژه تری مانند روشن و خاموش اکو میکروفون بهمراه ناب های لول، اکو و اکولایزر فرکانس های پایین و بالا، ناب ولوم AUX و یک بخش توانا برای ساماندهی منحنی و تنظیمات کراسفیدر میباشد.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *