با خواندن این 3 کتاب دی جی ، یک قدم به رویای خود نزدیک تر شوید.

با خواندن این 3 کتاب دی جی ، یک قدم به رویای خود نزدیک تر شوید.

در دسته بندی : دی‌جی

شاید شما هم جزء افرادی باشید که فکر می کنند برای دی جی شدن به کتاب نیازی نیست و با خرید لپ تاپ و کنترلر، دیدن چند ویدیو در یوتیوب و تمرین کردن در مراسم های مختلف، تبدیل به یک دی جی تمام عیار می شوید. این تصور شاید از واقعیت دور نباشد. امروزه بسیاری از دی جی ها همین راه را می روند. اما اگر نمی خواهید یک دی جی معمولی باشید چه؟اگر دوست دارید که تکنیک های مختلف را یاد بگیرید و به یک دی جی افسانه ای تبدیل شوید، راه زیادی در پیش دارید. در این راه ممکن است ناامید شوید و فکر کنید دنبال کردن این حرفه هیچ سرانجامی ندارد. حتی ممکن است اطرافیانتان نیز شما را ناامید تر کنند. در این صورت باید به چه چیز پناه ببرید؟کتاب ها، همدم همیشگی انسان ها هستند. شما با کتاب ها تجربه زیسته یک نفر دیگر را زندگی می کنید و خودتان را در دنیای دیگری تصور می کنید. ما در این مقاله چند کتاب دی جی را معرفی می کنیم.

چرا کتاب دی جی بخوانیم؟

کتاب دی جی

کتاب های دی جی بیشتر برای یادگیری و ارائه اطلاعات به خواننده هستند. شما با آن ها می توانید وقت خود را به خوبی بگذرانید و از یادگیری نکاتی درمورد حرفه دی جی نهایت لذت را ببرید. با خواندن کتاب دی جی:

  1. از دیگران الهام می گیرید.

بعضی وقت ها دی جی ها احساس می کنند که دنیا به آخر رسیده است و دیگر در حرفه دی جی حرفی برای گفتن ندارند. اگر احساس می کنید به این نقطه رسیده اید و قصد دارید رویای دی جی شدن را رها کنید، بهتر است به خواندن کتاب دی جی روی بیاورید. این نوع کتاب ها داستان های الهام بخشی از زندگی دی جی ها دارند که با وجود تمام سختی ها، به هدف خود رسیده اند.

  1. مهارت های خود را بهبود می بخشید.

دی جی کردن نیازمند یادگیری دریای بی پایانی از مهارت هاست. شما باید از جدید ترین موسیقی ها و تکنولوژی ها آگاه باشید و خود را با آن ها مطابقت دهید. حتی می توانید با این کتاب ها به و تاریخچه دی جی نگاهی بیندازید و متوجه شوید دی جی های قدیمی از ابزار هایی مانند میکسر آنالوگ استفاده می کردند.

  1. از بزرگان می آموزید.

بسیاری از دی جی های موفق کتاب هایی درمورد زندگی خود منتشر کرده اند تا راهنمایی باشد برای دی جی های آماتور و نیمه حرفه ای. کتاب دی جی باعث می شود که شما بدون دیدن بزرگان عرصه دی جی، از آن ها بیاموزید و با جنبه های مختلف زندگی یک دی جی حرفه ای به خوبی آشنا شوید.

معرفی کتاب های دی جی

کتاب های زیادی درمورد موسیقی و حرفه دی جی نوشته شده است. متاسفانه هیچ کدام از این کتاب ها به زبان فارسی ترجمه نشده اند. پیشنهاد می کنیم بعضی از این کتاب ها را به زبان انگلیسی دانلود کنید و بخوانید.

  1. دیشب یک دی جی زندگی مرا نجات داد: تاریخچه ای از دیسک جوکی

(Last Night A DJ Saved My Life: The History Of The Disc Jockey)

کتاب دی جی

این کتاب یکی از بهترین کتاب هایی است که در زمینه دی جی نوشته شده است. بیل بروستر و فرانک بروتون در این کتاب دی جی، تاریخچه کامل این حرفه را بررسی کرده اند. این دو نویسنده، کتاب های پرفروش دیگری نیز در این زمینه به نگارش درآورده اند. این کتاب تاریخچه دقیق و با جزئیات حرفه دی جی را از سال 1906 (سالی که اولین رکورد موسیقی از برادکست رادیو پخش شد) تا زمانی که کتاب منتشر شده است، (سال 2014) روایت می کند. نویسندگان این کتاب به ژانر های مختلف، اسامی مشهور، ترک ها و کلاب های متفاوت می پردازند. با خواندن این کتاب با تکامل حرفه دی جی و جایگاه آن در موسیقی به خوبی آشنا می شوید.

  1. چگونه یک دی جی خوب باشیم: هنر و علم دی جی کردن

(How to DJ Right: The Art and Science of Playing Records)

How to DJ Right

این کتاب را هم دو نویسنده کتاب قبلی نوشته اند. در این کتاب نویسندگان اطلاعات و جنبه های تکنیکی حرفه دی جی را با خوانندگان به اشتراک می گذارند. آن ها چندین داستان را از دی جی های حرفه ای نقل می کنند. شما با خواندن این کتاب با جنبه های مختلف حرفه دی جی مانند ایجاد آرشیو موسیقی یا اسکرچ کردن آشنا می شوید. تصاویر این کتاب به شما کمک می کنند که میکس کردن را به خوبی یاد بگیرید. شاید بعضی از منابعی که این کتاب به آن ها ارجاع می دهد، قدیمی باشند؛ اما اطلاعاتی که درمورد فرهنگ دی جی ها، پیدا کردن گیگ، شناختن مخاطب و حال و هوای آن ها در کتاب آمده است، بی شک به کار شما خواهد آمد.

  1. زمین رقص را به لرزه درآورید: 5 راهکار اثبات شده برای موفقیت کامل در حرفه دی جی

(Rock the Dancefloor: The proven five-step formula for total DJing success)

Rock the Dancefloor

این کتاب دی جی نوشته فیل مورس است و یک راهنمای کامل برای دی جی کردن است. فیل مورس نویسنده، مدرس و دی جی است که سال هاست در سراسر دنیا اجرا های بی شماری داشته است. در این کتاب که در سال 2016 منتشر شده است، فیل اطلاعات خود را در زمینه تجهیزات دی جی، تکنیک ها، موزیک و کسب و کار های موسیقی با خوانندگان به اشتراک می گذارد. با آگاهی از اطلاعات او، دیگر بسیاری از اشتباهات را مرتکب نمی شوید و راه برای شما هموار تر خواهد شد. او در فرایند انتخاب آهنگ مناسب و میکس کردن، توصیه هایی مفیدی به دی جی ها می کند.

جمع بندی

ما سعی کردیم در این مقاله 3 کتاب مهم در زمینه حرفه دی جی را به شما معرفی کنیم. سعی کنید این کتاب ها را به ترتیب بخوانید تا در ابتدا با تاریخچه حرفه دی جی آشنا شوید، تکنیک های دی جی کردن را بیاموزید و فوت های کوزه گری را از یک حرفه ای یاد بگیرید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *