راهنمای خرید لپ تاپ مورد نیاز برای کنترلر

راهنمای خرید لپ تاپ مورد نیاز برای کنترلر

در دسته بندی : دی‌جی , راهنمای خرید

این روز ها تبدیل شدن به یک دی جی آسان تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. در قدیم شما به اسپیکر، میز دی جی، چندین سی دی و رکوردر احتیاج داشتید. حال می توانید تمام این گزینه ها را حذف کنید و با یک دستگاه دی جی و لپ تاپ و اگر دوست داشتید یک هدفون دی جی، به یک دی جی تبدیل شوید. به همین سادگی. البته شاید فکر کنید استفاده از لپ تاپ بسیار راحت است؛ اما اینگونه نیست. ما در این مقاله قصد داریم ویژگی های لپ تاپ مورد نیاز برای کنترلر را معرفی کنیم و به چند نکته در هنگام استفاده از این دو دستگاه، اشاره کنیم.

بهترین لپ تاپ برای اتصال به کنترلر

لپ تاپ مورد نیاز برای کنترلر

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک دی جی، خرید لپ تاپ مناسب است. شاید در نگاه اول این قدم خیلی آسان به نظر برسد. اما شما به لپ تاپی نیاز دارید که نرم افزار های دی جی را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. حال تعریف ما از لپ تاپ مناسب چیست؟

در ابتدا باید تصمیم بگیرید در چه حوزه ای می خواهید فعالیت کنید. آیا می خواهید به دی جی مراسم تبدیل شوید یا در کلاب ها و مکان های مختلف اجرا کنید؟شاید حتی بخواهید در خانه ترک های خود را بسازید. هر کدام از این موارد به ویژگی های متفاوتی نیاز دارد. بیایید به ویژگی های کلی لپ تاپ مناسب دی جی نگاهی بیندازیم:

  1. رم

این گزینه تقریبا بیش از دیگر گزینه ها اهمیت دارد. بدون حافظه کافی رم، حتی نمی توانید حرفه دی جی را شروع کنید. اگر رم لپ تاپ مورد نیاز برای کنترلر مناسب نباشد، نمی توانید برنامه ها و نرم افزار های دی جی را اجرا کنید. بسیاری از لپ تاپ های میان رده با قیمت مناسب، 8 گیگ رم دارند. حتی اگر نداشته باشند، اسلات رم اضافی دارند و شما می توانید با خرید یک رم دیگر، دستگاه خود را ارتقا دهید. برای دی جی کردن، لازم است که لپ تاپ شما حداقل 8 گیگ رم داشته باشد. بهتر است که ظرفیت رم 8 گیگ باشد و اسلات اضافه برای ارتقا داشته باشد. اگر در هنگام اجرای نرم افزار ها دچار مشکل شدید، می توانید به راحتی میزان رم خود را به 16 گیگ برسانید.

توجه: اگر قصد دارید از نرم افزار هایی مانند Serato یا Traktor استفاده کنید، بهتر است حداقل 16 گیگ رم را در نظر بگیرید.

  1. پردازنده

بعد از انتخاب رم، باید پردازنده را در نظر بگیرید. برای دی جی های کلاب و مراسم، پردازنده core i5 کافی به نظر می رسد. اگر در زمینه ساخت موسیقی و بیت (beat) فعالیت می کنید، به i7 نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین فرکانس پردازنده نباید کمتر از دو گیگا هرتز باشد.

  1. عملکرد دستگاه

شاید این مورد آخر از همه آمده باشد؛ اما بی اهمیت نیست. اگر دی جی حرفه ای و دی جی کلاب هستید، عملکرد لپ تاپ باید در بالا ترین سطح خود باشد. شما در تمام طول شب موسیقی پخش کنید و این کار را چندین شب پشت سر هم تکرار کنید.

عملکرد دستگاه
  1. حافظه دستگاه

حافظه دستگاه نیز یکی از بخش هایی است که بهتر است بر روی آن تمرکز کنید. اگر فکر می کنید که سرعت لپ تاپ برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است در کنار HDD از SSD نیز استفاده کنید. یکی از مهم ترین نکات برای دی جی ها، انتخاب آهنگ مناسب است. آن ها برای این کار به یک آرشیو مناسب و طبقه بندی شده احتیاج دارند. البته می توانید آهنگ ها را در یک هارد دیسک ذخیره کنید؛ اما امکان خراب شدن هارد اکسترنال زیاد است. پس بهتر است یک لپ تاپ مورد نیاز برای کنترلر با حافظه حداقل 512 گیگابایت خریداری کنید. 256 گیگابایت نیز کافی به نظر می رسد. همچنین می توانید بعدا SSD را به لپ تاپ خود اضافه کنید.

  1. اندازه صفحه

اندازه صفحه به میزان حمل و نقل لپ تاپ بستگی دارد. بهتر است که یک لپ تاپ 14 اینچ داشته باشید. لپ تاپ های 13 اینچی بسیار کوچک هستند و لپ تاپ های 17 اینچی حمل و نقل را دشوار تر می کنند. اگر در خانه حرفه دی جی را دنبال می کنید، می توانید به راحتی آن را به یک مانیتور بزرگ تر متصل کنید و از فرایند میکس کردن بیشترین لذت را ببرید.

چرا بیشتر دی جی ها به لپ تاپ های مک بوک علاقه دارند؟

چرا بیشتر دی جی ها به لپ تاپ های مک بوک علاقه دارند

این لپ تاپ ها به دلیل دوام بالا، مقاومت زیاد و عمر طولانی محبوبیت بیشتری دارند. همچنین درایور های صوتی لپ تاپ مک خوش ساخت است و برای افراد حرفه ای مانند سازندگان موسیقی، هنرمندان و دی جی ها طراحی شده است. شما با خرید مک بوک با نرم افزار های دی جی مشکلی نخواهید داشت و با صفحه نمایشگر های HD این سری لپ تاپ مورد نظر برای کنترلر، با دقت بالایی کار میکس را انجام خواهید دارد. همچنین ساده و شیک بودن این لپ تاپ ها مزیت بزرگی است. البته این لپ تاپ ها هزینه بیشتری خواهند داشت؛ اما تبدیل به همراه همیشگی شما خواهند شد. نرم افزار هایی مانند serato، traktor و virtual dj نرم افزار های محبوبی هستند که بر روی سیستم مک نیز نصب می شوند. اگر برای خرید این لپ تاپ بودجه کافی ندارید، بهتر است لپ تاپی با ویژگی هایی که پیش از این معرفی کردیم، بخرید.

جمع بندی

اگر یک لپ تاپ مورد نیاز برای کنترلر بخرید، دیگر به چیزی جز دی جی کنترلر نیاز نخواهید داشت. لپ تاپ شما باید حداقل 8 گیگ رم، 512 گیگابایت حافظه، پردازنده core i5 و اندازه صفحه 14 اینچ داشته باشد. بیشتر نرم افزار های دی جی با این لپ تاپ ها اجرا خواهند شد و شما با یک دی جی کنترلر ساده، می توانید کار های مختلفی مانند لوپ یا افکت را انجام دهید و شنوندگان خود را شگفت زده کنید. فقط اگر یک نرم افزار دی جی خاص را در نظر دارید، بهتر است به ویژگی های سخت افزاری مورد نیاز آن توجه کنید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *