اسپیکر مانیتورینگ چیست | معرفی اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس

اسپیکر مانیتورینگ چیست | معرفی اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس

در دسته بندی : آموزشی
 

اگر تازه شروع به فعالیت در حوزه موسیقی کرده اید، احتمالا در انبوهی از اطلاعات غرق شده اید و هزاران سوال در ذهن خود دارید. با خواندن پاسخ هر کدام از سوال هایتان، سوالی دیگر در ذهنتان به وجود می آید و این الگو ممکن است تا ماه ها ادامه یابد. قطعا برای شما هم تا کنون سوال شده است که اسپیکر مانیتورینگ چیست و چگونه کار می کند؟ تفاوت های آن با اسپیکر های معمولی چیست و چه برندی از اسپیکر های مانیتورینگ برای استفاده همه افراد مناسب است؟

ما در این مقاله به سوال های احتمالی شما را در رابطه با اسپیکر مانیتورینگ پاسخ می دهیم و با یکدیگر به بررسی یکی از بهترین اسپیکر ها موجود در بازار که برای استفاده همه افراد با نیاز مختلف مناسب است، یعنی اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس می پردازیم.

پاسخ سوال اول شما؛ اسپیکر مانیتورینگ چیست؟

اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس

اگر بخواهیم بسیار کوتاه و خلاصه پاسخ شما را بدهیم، باید بگوییم که اسپیکر های مانیتورینگ یکی از انواع بلند گو ها و اسپیکر های مخصوصی هستند که برای تولید موسیقی و صدا های مختلف از آن ها استفاده می کنیم. آن ها اسپیکر مانیتورینگ نامیده می شوند؛ زیرا برای گوش دادن دقیق و تولید صدای باکیفیت و میکس و مسترینگ موسیقی ها استفاده می شوند. اسپیکر های مانیتورینگ یکی از نیاز های ضروری برای تولید موسیقی و میکس و مستر کردن کار های شما به حساب می آیند و برای انجام دادن حرفه ای کار خود به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. اگر اسپیکر مانیتورینگ با کیفیتی بالا نداشته باشید، نمی توانید موسیقی ای با کیفیت بالا تولید کنید؛ البته، اگر نمی خواهید از اسپیکر های مانیتورینگ استفاده کنید، می توانید به سراغ هدفون های استودیویی با کیفیت بالا نیز بروید؛ اما باید بدانید که کیفیت و وضوح صدای اسپیکر های مانیتورینگ را به شما نمی دهند.

پاسخ سوال دوم شما؛ تفاوت اسپیکر های معمولی  خانگی با اسپیکر های مانیتورینگ در چیست؟

فرق اسپیکر مانیتورینگ

پاسخ این سوال بسیار راحت است و شاید خودتان هم بتوانید پاسخ مناسب را ذهنتان حدس بزنید؛ اما بگذارید کمی دقیق تر جواب این سوال را بدهیم. اسپیکر های مانیتورینگ برای استفاده در استودیو های خانگی و حرفه ای ضبط موسیقی تولید شده اند و هدف آن ها تولید موسیقی و صدا به شکلی کاملا دقیق و حرفه ای است. واضح است که آن ها با دیگر اسپیکر هایی که شما برای استفاده خود در خانه خریداری می کنید کاملا متفاوت هستند؛ زیرا اسپیکر های مانیتورینگ کاملا برای هدفی دیگر طراحی شده اند. اسپیکر های معمولی برای این طراحی شده اند تا شما بتوانید در خانه و اتاق خود به موسیقی مورد علاقه تان با کیفیتی مناسب گوش دهید و در همان حین کار های تان را انجام دهید و یا بنشینید و فقط از موسیقی لذت ببرید؛ اما اسپیکر های مانیتورینگ برای این طراحی شده اند تا شما بتوانید سیگنال های دقیق صوتی را ببینید و همه چیز را مو به مو حس کنید و به آن ها گوش فرا دهید. اسپیکر های مانیتورینگ برای تولید صفر تا صد موسیقی های مختلف به کار می روند؛ اما اسپیکر های خانگی و معمولی فقط برای یک تجربه دلپذیر طراحی شده اند تا شما بتوانید از گوش دادن به موسیقی های دلخواهتان لذت ببرید و در آن ها غرق شوید.

اگر به دنبال اسپیکر مانیتورینگی می گردید که از کیفیت بالایی برخورد دار باشد و بتواند نیاز های شما را بر طرف کند، پیشنهاد ما به شما اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس است؛ چرا که این اسپیکر مانیتورینگ از یکی از بهترین اسپیکر های مانیتورینگ موجود در بازار است و برای همه افراد با نیاز های مختلف و گوناگون عالی به حساب می آید.

اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس و تاریخچه ی آن

اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس

همان طور که در بالا به این مسئله اشاره شد؛ اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس یکی از بهترین اسپیکر های موجود در بازار است که برای تمامی افراد با نیاز های گوناگون کاربرد دارد و تمام نیاز ها و انتظارات شما را از یک اسپیکر مانیتورینگ بر آورده خواهد کرد.

شرکت پریسونوس در سال ۱۹۹۵ برای طراحی یک اسپیکر مانیتورینگ با کیفیتی باور نکردنی و در عین حال قیمتی مناسب شروع به کار کرد و باعث شد تا نوازندگان و تولید کنندگان موسیقی بتوانند تجربیات جدید و بی نظیری را بدست بیاورند و صداهای جدیدی را به عرصه موسیقی وارد کنند.

امروزه نیز اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس یکی از بهترین نمونه هایی است که در صنعت تولید اسپیکر های مانیتورینگ پیشرو است و راه حل های نوینی را برای‌ بر طرف کردن مشکلات دنیای موسیقی ارائه می دهد.

با گذشت سال ها از تولید اولین اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس، این شرکت همچنان با قدرت در حال پیشتازی است. در سال ۲۰۱۸ نیز این شرکت اسپیکر مانیتورینگی را به نام استودیو وان ۴ معرفی کرد که با شعار «ایجاد صدای بی حد و مرز» دنیای موسیقی را دگرگون کرد. در واقع شما می توانید با استفاده از این مدل اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس، بی حد و مرز و بی محدودیت شروع به تولید صدا های مختلف کنید.

تولید این مدل اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس باعث شد تا این شرکت تبدیل به یک شرکت نوآور شود و بتواند اسپیکر های مانیتورینگی را در بازار تولید کند که از همه لحاظ بر سایر اسپیکر ها برتری دارند و برای تمامی اشخاصی که در حوزه موسیقی فعالیت می کنند، از چمله دی جی های حرفه ای مناسب و قابل استفاده هستند. این اسپیکر ها تنوع زیادی دارند و می توانند طیف وسیعی از مخاطبان را راضی نگهدارند.

جمع بندی

اکنون که می دانید اسپیکر مانیتورینگ چیست و چه کاری را انجام می دهد؛ می توانید به سراغ گرفتن پاسخ سوال های بعدی خود بروید. امیدواریم که توانسته باشیم به شما کاملا توضیح بدهیم که تفاوت های اسپیکر های مانیتورینگ با اسپیکر های خانگی چیست و هر کدام مسئولیت اجرای  چه کار هایی را بر عهده دارند. اگر به دنبال یک اسپیکر برای تجهیزات استودیویی خود هستید که همه کاره باشد، پیشنهاد ما به شما استفاده از اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس است که می تواند نیاز های شما را به بهترین شکل بر طرف کند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *