نکات مهم در خرید اسپیکر دست دوم

نکات مهم در خرید اسپیکر دست دوم

در دسته بندی : راهنمای خرید

اسپیکر های با کیفیت قیمت بالایی دارند و برای خرید به بودجه زیادی نیاز دارند. اما یکی از راه هایی که می توان اسپیکر های ارزان قیمت و رده بالا را خریداری کرد، انتخاب مدل های دست دوم است. البته خرید اسپیکر های دست دوم نیز خطرات خود را به همراه دارد. اگر می خواهید که اسپیکر دست دو مناسبی انتخاب کنید، باید به چند نکته قبل از خرید توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم مهم ترین نکات قبل از خرید اسپیکر دست دوم را نام ببریم.

چرا بهتر است اسپیکر دست دوم خریداری کنیم؟

اسپیکر دست دوم

خرید اسپیکر های دست دوم مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارت اند از :

  • صرفه جویی در هزینه ها

قطعا مهم ترین دلیلی که افراد را به خرید بلندگوی دست دوم مشتاق می کند، صرفه جویی در هزینه ها است. خرید اسپیکر های دست دوم به شما کمک می کند که یک اسپیکر رده بالا را با هزینه کمتری داشته باشید و به این ترتیب در هزینه ها صرفه جویی می کنید.

  • جمع کردن کلکسیون

برخی از افراد دوست دارند که کلکسیونی از اسپیکر های قدیمی داشته باشند. برخی از اسپیکر های قدیمی ممکن است دیگر در بازار موجود نباشند. در این زمان تنها راه، مراجعه به بازار اسپیکر دست دوم است.

  • کمک به محیط زیست

شما با خرید اسپیکر های دست دوم می توانید در کاهش ضایعات الکترونیکی سهیم باشی و با این کار در واقع به محیط زیست کمک می کنید. اسپیکر ها عمر بالایی دارند و حتی مدل های دست دوم نیز می توانند تا مدت زمانی طولانی برای شما کار کنند.

نکات مهم قبل از خرید اسپیکر دست دوم

نکات مهم قبل از خرید اسپیکر دست دوم

قبل از خرید یک اسپیکر دست دوم حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. بودجه خود را مشخص کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید چه میزان بودجه برای خرید اسپیکر دارید. شما باید برای خود بودجه ای تعیین کنید و برای خرید اسپیکر به آن پایبند باشید. چرا که مشخص کردن بودجه به شما کمک می کند تا بین انبوهی از بلندگو های دست دوم انتخاب های خود را محدود کنید تا بتوانید راحت تر اسپیکر مورد نظر خود را پیدا کنید.

  1. تحقیق کنید.

فرقی نمی کند که می خواهید یک اسپیکر نو خریداری کنید یا دست دوم شما باید قبل از خرید به خوبی درمورد اسپیکر ها تحقیق کرده باشید. درمورد مدل های مختلف و ویژگی های اسپیکر ها تحقیق کنید و ببینید که کدام مدل ویژگی هایی را ارائه می دهد که با نیاز های شما سازگاری بیشتری دارد تا ارزش پولی که بابت آن پرداخت می کنید را داشته باشد. علاوه بر این باید قبل از انتخاب به خوبی درمورد موجودی مدلی که در نظر دارید در بازار تحقیق کنید و ببینید چند فروشنده اسپیکر دست دوم برای مدل مورد نظر شما وجود دارد.

  1. محصول را از نظر آسیب های فیزیکی بررسی کنید.

همیشه قبل از خرید یک محصول دست دوم باید آن را از نظر فیزیکی بررسی کنید. اگر امکان خرید حضوری ندارید و می خواهید خرید را به صورت اینترنتی انجام دهید، باید از فروشنده تقاضا کنید که چند عکس از اسپیکر از زوایای مختلف برای شما ارسال کند. اگر اسپیکر دارای فرو رفتگی های قابل توجه، خراش های بزرگ و یا سایر آسیب های فیزیکی باشد که به راحتی روی اسپیکر نمایان شده اند، احتمالا به قطعات داخلی آن نیز آسیب وارد شده است. بنابراین توصیه می کنیم از خرید اسپیکر دست دوم دارای مشکلات ظاهری خودداری کنید؛ حتی اگر فروشنده قیمت بسیار پایین و تخفیف های زیاد به شما پیشنهاد داده است.

  1. برای قیمت چانه بزنید.

اگر اسپیکری را مشاهده کردید که قیمت آن کمی بیشتر از بودجه ای است که دارید، می توانید با فروشنده مذاکره کنید. به فروشنده پیام دهید و ببینید که آیا امکان کاهش قیمت وجود دارد یا خیر. برخی از افراد مذاکره را برای کاهش قیمت قبول می کنند اما برخی افراد قیمتی که برای محصول خود گذاشته اند را تغییر نمی دهند.

  1. سلامت محصول را بررسی کنید.

یکی از مهم ترین کار هایی که قبل از خرید اسپیکر دست دوم باید انجام دهید، این است که محصول را تست کنید. همه می دانیم که در خرید محصولات دست دوم ریسک های زیادی وجود دارد. به همین دلیل ضروری است که قبل از خرید محصول از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. اگر امکان خرید حضوری دارید، خودتان می توانید برای تست اسپیکر اقدام کنید.

اگر فروشنده به شما مهلت تست نداد، بدین معنی است که اسپیکر به احتمال زیاد دارای مشکل است و ارزش خرید ندارد.

ریسک های خرید اسپیکر دست دوم

ریسک های خرید اسپیکر دست دوم

خرید یک اسپیکر دست دوم با ریسک های زیادی همراه است. برخی از این ریسک ها عبارتند از:

  • وضعیت فرسودگی

یک اسپیکر دست دوم ممکن است که دچار فرسودگی و یا حتی پارگی در برخی از قطعات خود شده باشد که این می تواند روی وضعیت کلی دستگاه تاثیر منفی بگذارد. برای مثال مخروط های بلندگو و دیگر اجزای داخلی به مرور زمان فرسوده می شوند.

  • گارانتی محدود

در اکثر اوقات محصولات دست دوم هیچ گونه گارانتی ای ندارند. گارانتی هایی که توسط فروشنده ارائه می شوند نیز معتبر نیستند و در اکثر اوقات نمی توانند به شما کمکی کنند. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه مشکل برای اسپیکر باید خودتان متحمل تعمیر و تعویض قطعات اسپیکر شوید.

  • عدم سازگاری

در صورتی که اسپیکر دست دوم را بدون تحقیق خریداری کنید، احتمال این وجود دارد که با دیگر تجهیزات صوتی شما سازگار نباشد. در این زمان باید از آداپتور یا کانکتور های جداگانه استفاده کنید.

جمع بندی

محصولات رده بالا همیشه قیمت زیادی دارند و امکان خرید آن ها برای بسیاری از افراد وجود ندارد. اما یکی از راه هایی که می توان با آن محصولات رده بالا را با کسری از قیمت خریداری کرد، خرید یک مدل دست دوم است. در خرید اسپیکر هم می توانید همین کار را کنید؛ شما می توانید اسپیکر های با کیفیت دست دومی را خریداری کنید که قیمت بسیار کمتری از مدل های نو دارند. اما باید در نظر داشته باشید که خرید اسپیکر دست دوم با ریسک های مختلفی همراه است که در این مقاله درمورد آن ها توضیح دادیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *