الون ماسک به دنبال راهی برای پخش موزیک در مغز شماست

الون ماسک به دنبال راهی برای پخش موزیک در مغز شماست

در دسته بندی : اخبار , دی‌جی

الون ماسک گرداننده‌ی کمپانی بزرگ تسلا هم اکنون در حال کار بر روی روشی نو برای گوش دادن به موزیک بدون هدفون یا اسپیکر می‌باشد. او با کمپانی نو پای دیگری به نام Neuralink  که خودش به همراه چند نفر دیگر آن را راه اندازی کرده‌اند در سدد ساخت و برنامه نویسی یک تراشه‌ی مغزی هستند که موزیک را بدون میانجی و یکراست در مغز شما پخش کند.

این کمپانی رو به پیشرفت در روند گسترش پیوندهای مغزی-رایانه‌ای ست که به انسان‌ها کمک کند تا همگام و پا به پای هوش پیشرفته باشند و رسانه‌ی TechCrunch در این باره گفته است: برای به انجام رساندن این کار آنها سیم‌های بسیار نازک در اندازه‌ی تار عنکبوت را به کار می‌گیرند. این سیم‌ها از نازک ترین موی انسان نازک تر هستند و در مغز انسان‌ها کاشته می‌شوند.

سپس این سیم‌ها به یک رایانه‌ی بیرونی پیوند می‌خورند، اما اینها گام ها و تلاش‌های اولیه‌ی این پیشرفت بزرگ هستند و هدف نهایی دستیابی به یک تراشه‌ با راه ارتباطی بی سیم است. الون ماسک در این باره سال گذشته فاش کرده بود که آزمایشات بر روی میمون‌ها و موش‌ها موفقیت آمیز بوده است. او گفته است که در آینده نزدیک، دانسته‌های تازه‌ای درباره‌ی این فناوری را بازگو خواهد کرد. او همچنین به شوخی در پلتفرم دوست داشتنی‌اش توییتر از سرپرست CEO کمپانی تسلا سوال کرده بود که: اگر ما تراشه‌ی neuralink را در مغز خود پیاده سازی کنیم به راستی می‌توانیم بدون میانجی با همان تراشه موزیک گوش بدهیم؟!

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *