۵ نکته در میکس کردن با هدفون

۵ نکته در میکس کردن با هدفون

در دسته بندی : آهنگسازی

کار در استودیوهای خانگی به معنای سازش با صدای ولوم پایین اسپیکرها هنگام کار است و از این رو بیشتر هدفون ها بکار گرفته می‌شوند. در اینجا پنج نکته برای یادآوری به شما در هنگام میکس کردن با هدفون نوشته شده است که باید آنها را در نظر بگیرید.

پشت باز دربرابر پشت بسته

۱.پشت باز دربرابر پشت بسته

احتمالا شما یک هدفون استودیویی دارید که برای مانیتورینگ رکورد از میکروفون با منابعی مانند گیتار یا آواز آن را به کار می‌برید که به احتمال زیاد از نوع پشت بسته هستند زیرا نشت صدایی بسیار کمتر نسبت به مدل های پشت باز دارند.

از این رو ممکن است هدفون شما یک هدفون معمولی مانیتورینگ باشد چون بیشتر آنها پاسخگوی نیاز رکورد و آهنگسازی می‌باشند اما هدفون های پشت باز بسیار دقیق تر هستند، به ویژه در بازسازی صدای بیس، یک جفت گوشی پشت باز تصویر واقعی تری از میکس‌تان را به شما ارائه می دهد.

تقلب

۲. تقلب

خب نام این کار را واقعا تقلب نمی توان گذاشت، زیرا یک روش هوشمندانه برای شبیه سازی صدای برخی از پخش کننده های رایج در جهان است، هرچند که شما شاید آن پخش کننده ها مانند پلیر های MP3، سیستم پخش ماشین، لپ تاپ و ... را نداشته باشید، اما برخی از پلاگین های تخصصی مانند MixChecker از کمپانی Audified ترکیبی هوشمندانه از اکولایزر و تصویر استریو و دیگر پردازش هایی را به شما ارائه می دهند تا بتوانید سیگنال شبیه سازی شده از طیف گسترده ای از اسپیکر پخش کننده هایی که در دسترس ندارید را بشنوید و میکس خود را بسنجید. گرچه این کار با هدفون ها خوب جواب نمی دهد و اگر می خواهید به جای اینکه چندین بار میکس کنید یک بار میکس کنید، باید از اسپیکرها استفاده کنید تا نتایج را به خوبی دریابید.

پن خود را بررسی کنید

۳.پن خود را بررسی کنید

موقعیت فیزیکی گوشی‌های هدفون بر روی گوش های شما می‌تواند واقعا در تمیز نشان دادن آن صداهای خاصی که در تصویر استریو به چپ و راست پن می‌شوند تاثیر مستقیم داشته باشد، به گونه ای که در اسپیکر ها کمتر می‌توان آنها را دریافت. همان پنی که در اسپیکر ها خیلی کم احساس می‌شود می‌تواند در هدفون ها بیشتر به نظر آید. این به آن معنا نیست که شما باید چیزی را کم یا زیاد کنید. این به موزیک شما بستگی دارد، اما آگاه باشید که هنگام مانیتورینگ با هدفون در شنیدن صدای پن چپ و راست تفاوت وجود دارد.

هدف راحتی است

۴.هدف راحتی است

میکس کردن ممکن است طولانی شود و کاری طاقت فرسا است. بهتر است هنگام این کار سر خودتان را با چیزی مانند دستمال سر بپوشانید، زیرا میکس برای چندین ساعت با هدفون می‌تواند داغ کننده و رنجآور باشد. اگر هنوز هدفون خریداری نکرده اید حتما به راحتی آن فکر کنید، به نظر یک چیز کوچک میايد اما پس از چندین ساعت کار دیگر این فکر را نمی‌کنید.

بهتر است تحرک داشته باشید

۵.بهتر است تحرک داشته باشید

هنگام میکس کردن با اسپیکر ها نیاز نیست که روی صندلی خودتان بمانید و حتما هم همینطور است، اما هنگام میکس با هدفون که دیگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید. ایستادن شاید تنها حرکت مفید شما باشد اما نمی‌توانید به اطراف حرکت کنید و این سکون برای شما طاقت فرساست و برای فیزیک بدنتان خوب نیست، اگر می‌توانید از کابل هدفون بلند استفاده کنید تا راحت حرکت کنید اما مراقب باشید که کابل هدفون را از جک کارت صدا در اثر حرکات خود به بیرون پرتاب نکنید. یا اگر هنگام میکس می‌خواهید روی صندلی بشینید و تحرکی نداشته باشید باید هر ۲۰ دقیقه یک بار از روی صندلی بلند شوید و دوری بزنید.

منبع دی جی سنتر :‌ هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *