پیش از خرید میز دی جی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پیش از خرید میز دی جی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در دسته بندی : دی‌جی , راهنمای خرید

زمانی که شما تمام لوازم دی جی خود را تهیه کردید، قطعا به میزی برای جمع آوری آن ها و تنظیمشان نیاز پیدا خواهید کرد. میز هایی که در خانه دارید مانند میز پذیرایی یا میز کامپیوتر به سه دلیل نمی توانند پاسخ گوی نیاز های شما باشند. اول این که آن ها در حال حاضر کاربرد های خاص خودشان را دارند و شما نمی توانید تجهیزات خود را به طور دائم بر روی آن ها نصب کنید. دوما ابعاد آن ها آنقدر وسیع نیست که تمام این لوازم را در خود جای دهد. دلیل سوم آن که میز هایی که دارید برای این کار قالب استانداردی ندارند و برای نشستن طراحی شده اند؛ در حالی که شما به عنوان دی جی باید پشت آن بایستید و در این صورت دچار کمردرد می شوید. با توجه به موارد گفته شده پیشنهاد می دهیم خرید میز دی جی را در اولویت کار های خود قرار دهید. برای این که بیشتر با این میز ها آشنا شوید، در این نوشته انواع آن را مورد بررسی قرار دادیم.

انواع میز دی جی

  • میز دی جی قابل حمل

همان گونه که از نام این میز ها مشخص است، آن ها را می توانید به آسانی در هر جا با خود حمل کنید. این میز های سیار کاملا جمع می شوند و در عقب ماشین شما قرار می گیرند. پس از این که آن را باز کردید، یک میز هوشمند با نما در جلو و فضای ذخیره سازی در عقب در اختیارتان قرار می گیرد. ارتفاع مناسب میز دی جی به همراه برخی از آپشن های اضافه ای که در آن قرار گرفته است؛ مانند پورت های کابل، باعث می شود که خرید آن انتخاب عاقلانه ای باشد.

مزایا: در همه مکان ها اعم از خانه، میهمانی ها، فضای باز و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب: راه اندازی آن در خانه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد.

میز دی جی
  • میز دی جی بلند و کوتاه

میز هایی که دی جی ها می توانستند جلوی آن بایستند و به کار خود بپردازند در گذشته بسیار رایج بود. تا زمانی آن ها دریافتند که ایستادن مداوم در طولانی مدت برایشان سخت است و تمایل دارند گاهی در حالت نشسته کار خود را انجام دهند. از این رو میز هایی طراحی شدند که جوابگوی هر دو نیاز آن ها بودند. این میز ها برای استودیو های خانگی و کار های دیگر می توانند استفاده شوند.

مزایا: می توانید در حالت نشسته میز برای تولید و برنامه ریزی میکس و در حالت ایستاده برای اجرا از آن ها استفاده کنید.

معایب: قیمت بالا

  • میز متناسب با سبک زندگی

امروزه بیشتر افرادی که از نظر مالی مشکلی ندارند به کار دی جی ای روی می آورند و آن را نوعی تفریح و سرگرمی می دانند که می توانند برایش پول خرج کنند. شرکت ها هم برای پاسخ به تقاضای این گونه افراد میز هایی را طراحی کرده اند که در عین کاربرد، زیبایی هم دارند. این میز های دی جی معمولا چوبی هستند و متناسب با سبک زندگی شما در طرح های مختلف ارائه می شوند.

مزایا: طرح های باورنکردنی متناسب با سلیقه شما

معایب: قیمت بالا

میز دی جی سفارشی
  • میز دی جی سفارشی

تفاوتی که این میز با میز های متناسب با سبک زندگی دارد این است که آن را می توانید در قیمت های پایین تر نیز سفارش دهید. شما می توانید برای شروع کارتان از سازنده بخواهید از مواد اولیه ارازن تر بهره ببرد. در این صورت قیمت کلی میزتان پایین تر خواهد بود.

مزایا: می توانید آن ها را متناسب با نیاز ها و بودجه خود سفارش دهید.

معایب: باید از یک سازنده آشنا و ماهر بخواهید این کار را انجام دهد. پیدا کردن این فرد می تواند دشوار و زمان بر باشد.

پیش از خرید میز دی جی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پس از این که با انواع میز دی جی آشنا شدید، بهتر است بدانید که پیش از خرید این میز ها چه نکاتی را باید در نظر گرفت.

  • فضا

هنگام خرید این گونه میز ها گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد. بهتر است با پرسیدن پرسش هایی از خودتان انتخاب های خود را محدود کنید. برای مثال از خود بپرسید که به چه میزان فضایی نیاز دارید. ست دی جی شما چه ابعادی دارند و در میز های با چه اندازه به راحتی جای می گیرند.

  • ارگونومی

به میز هایی ارگونومیک می گویند که هنگام ساختنشان علاوه بر راحتی سلامتی شما نیز در نظر گرفته شده است. این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا شما به عنوان یک دی جی بیشتر ساعات روز را پشت میز و در حال انجام کار هستید. شما باید میزی را با طراحی ارگونومیک انتخاب کنید و نه تنها پشت آن احساس راحتی کنید؛ بلکه بدنتان در سالم ترین وضعیت خود قرار داشته باشد و بتوانید بدون این که به آن آسیبی وارد سازید با خیالی آسوده به کار خود بپردازید.

متریال
  • متریال

هر متریالی هم ویژگی های مثبت دارد و هم منفی. برای مثال میز های چوبی زیبایی منحصر به فردی دارند؛ اما تمیز کردنشان آسان نیست. در حالی که میز های فلزی به راحتی و به خوبی تمیز می شوند. شما باید با توجه به ترجیحات و نیاز های خود دست به انتخاب میز کارتان بزنید.

  • دسترسی به برق

بیشتر لوازم دی جی به برق نیاز دارند. شما باید میزی را انتخاب کنید که دسترسی کابل و سیم خوبی را در اختیارتان قرار می دهد. در غیر این صورت میزتان در حین اجرا به سرعت در هم ریخته و نامرتب می شود و نمی توانید به درستی آن را مدیریت کنید. این امر کیفیت کار شما را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

جمع بندی

دی جی ها نیز مانند دیگران به میزی نیاز دارند تا لوازم خود را روی آن جمع و کار خود را آغاز کنند. برخی از میز ها برای کار در خانه مناسب هستند؛ در حالی که بعضی دیگر مخصوص کار در حالت ایستاده طراحی شده اند. برخی از انواع میز دی جی قیمت بالا، طراحی زیبا و کیفیت خوبی دارند؛ اما بعضی دیگر با متریال نسبتا ارزان و طراحی ساده تر ساخته شده اند. شما می توانید متناسب با بودجه، نیاز و علاقه خود هر کدام را که تمایل دارید خریداری کنید. در این مقاله انواع میز دی جی را بررسی کردیم و توضیح دادیم که برای خرید این میز ها چه نکاتی را باید در نظر بگیرید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *