مهارت هایی مهم برای انتخاب موزیک دی جی

مهارت هایی مهم برای انتخاب موزیک دی جی

در دسته بندی : دی‌جی , معرفی سبک ها

انتخاب آهنگ مناسب یکی از مهم ترین مهارت هایی است که یک دی جی باید داشته باشد. هنر انتخاب موسیقی، دی جی تازه کار را از حرفه ای متمایز می کند. برخی از دی جی ها به طور غریزی این کار را انجام می دهند و بعضی دی جی ها موزیک ها را دسته بندی می کنند. اگر می خواهید به تازگی در حرفه دی جی فعالیت کنید، بهتر است این مقاله را درمورد انتخاب موزیک دی جی بخوانید. شما باید چندین کار را انجام دهید تا جمعیت را درگیر نگه دارید و مهمانی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

معرفی ژانر موزیک دی جی

معرفی ژانر موزیک دی جی

بهتر است پیش از آشنایی با موزیک دی جی، با نوع موسیقی دی جی و ژانر های آن آشنا شوید. موسیقی رقص الکترونیک یا Electronic dance music که با نام مختصر EDM شناخته می شود، شامل تمام موسیقی های ضربی الکترونیک می شود. موسیقی الکترونیک با ترکیبی از ابزار های دیجیتال و آنالوگ مانند سینتی سایزر، ماشین درام و نمونه های آهنگ های ضبط شده قبلی ساخته می شود. موسیقی الکترونیک به دلیل ساختار ریتمیک خود برای صحنه های رقص بسیار مناسب است. در سال های اخیر این ژانر موسیقی نیز جدی گرفته شده است و دی جی ها در جشنواره های موسیقی بین المللی شرکت می کنند.

موسیقی الکترونیک دهه ها یک ژانر زیرزمینی بود تا اینکه آلبوم مدونا با نام پرتو نور (Ray of Light) در سال 1998 منتشر شد و دیگر هنرمندان نیز ترک هایی با ژانر موسیقی الکترونیک منتشر کردند. هنرمندانی مانند استیو آئوکی (Steve Aoki)، مارتین گریکس (Martin Garrix)، تییستو (Tiesto) و دفت پانک (Daft Punk) از جمله این هنرمندان بودند. این هنرمندان در کنار   Deadmau5 و  Skrillex این ژانر را به یکی از مهم ترین ژانر های صنعت موسیقی تبدیل کردند. خواننده های معروف موسیقی پاپ مانند جاستین بیبر و کلدپلی بعضی از ترک های خود را با هنرمندان موسیقی الکترونیک ضبط کرده اند.

چگونه موزیک انتخاب کنیم؟

دی جی
  1. شناختن جمعیت

یکی از مهم ترین کار های دی جی در ابتدای ورود به مراسم، نگاه کردن به جمعیت است. لازم است اولین موزیک دی جی را بگذارید و رفتار جمعیت را تماشا کنید. اگر همه اوقات خوشی دارند، انتخاب شما درست است. اما اگر همه از همه جدا هستند و خسته به نظر می رسند، بهتر است آهنگ دیگری را انتخاب کنید. دی جی حرفه ای در همان نگاه اول جمعیت را می شناسد و مجموعه خود را بر اساس جمعیت تنظیم می کند. اگر کار شما را دوست دارند، همان را ادامه بدهید. اگر جمعیت بی حوصله است، همه چیز را تغییر دهید و یک ژانر جدید یا تکنیک جدید را امتحان کنید تا جمعیت به وجد بیاید.

  1. شناخت موسیقی

یکی دیگر از مهم ترین جنبه های انتخاب موزیک دی جی، آشنایی با ژانر ها و هنرمندان است. در این صورت آهنگ ها را به روش خلاقانه ای با میکسر میکس می کنید و جمعیت را درگیر نگه می دارید. باید با تمام جریان های موسیقی الکترونیک آشنا باشید و خود را به روز نگه دارید. برای گسترش دانش موسیقی لازم است به این نکات توجه کنید:

  • همیشه به موسیقی گوش دهید

اولین و مهم ترین قدم برای شناخت موسیقی، گوش دادن مداوم به آن است. لازم است در طول روز، در رفت و آمد، در حال رانندگی، در هنگام انجام کار های خانه و خلاصه در تمام احوال به موسیقی های مختلف گوش دهید. بهتر است در اپلیکیشن های مخصوص موسیقی مانند اسپاتیفای حساب داشته باشید و خود را همیشه به روز نگه دارید.

  • در جشنواره ها شرکت کنید

شرکت کردن در جشنواره ها و دورهمی های مرتبط با موسیقی و موزیک دی جی باعث می شود که درمورد موسیقی جدید و ژانر های مختلف اطلاعات لازم را به دست بیاورید. همچنین بهتر است با دی جی های حرفه ای و کاربلد صحبت کنید و ببینید آن ها چگونه موسیقی را میکس می کنند.

  • با سایر دی جی ها همکاری کنید

یکی از بهترین کار ها برای یادگیری تکنیک های جدید، همکاری با دیگر دی جی هاست. اگر تازه کار هستید، بهتر است که در چند مراسم با دی جی های مراسم همراه شوید و تکنیک ها را از آن ها فرابگیرید. شما می توانید انواع موسیقی را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و ژانر های مختلف را در آرشیو موسیقی قرار دهید.

ایجاد آرشیو موسیقی
  1. ایجاد آرشیو موسیقی

برای سریع تر یافتن آهنگ، لازم است که موسیقی خود را براساس ژانر یا هنرمندان دسته بندی کنید. همچنین لازم است که موزیک دی جی را تگ یا برچسب گذاری کنید. بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با ژانر آهنگ یا مضمون اصلی آهنگ استفاده کنید. با این کار به سرعت موسیقی موردنظر را پیدا می کنید. از نرم افزار ها و پلتفرم های Traktor، Serato و Rekordbox برای سازماندهی آهنگ ها استفاده کنید. شما می توانید از راهنمای دسته بندی زیر استفاده کنید:

  • ژانر، دسته
  • دهه یا سال
  • حال و هوا مانند غمگین، شاد، ملایم و ...
  • تمپو یا سرعت
  • ریمیکس
  • کشور مبدا
  • هنرمند
  • آلات موسیقی استفاده شده
  • سطح انرژی
  • زمان شب مانند اواخر شب یا اوایل شب
  • ابزار دی جی
  • آهنگ های پرطرفدار
  • آهنگ های کلاسیک
  • و...
  1. به روز بودن

بار ها در این مقاله اشاره کردیم که به روز ماندن بسیار اهمیت دارد. شما با این کار ست آهنگ های خود را جذاب نگه می دارید و از استعداد های خود بهترین استفاده را می برید. بیشتر افرادی که در مراسم ها هستند و به کلاب ها می آیند، جوانان هستند. آن ها معمولا با آهنگ های روز آشنایی کامل دارید. بنابراین شمایی که در کار موسیقی هستید، باید از سلیقه نسل جوان به خوبی آگاه شوید.

جمع بندی

انتخاب موزیک دی جی مناسب دغدغه هر دی جی است. این مهارت با استفاده از شناخت جمعیت، شناخت موسیقی، ایجاد آرشیو موسیقی و به روز ماندن ایجاد می شود. بهتر است با سایر دی جی ها در ارتباط باشید و خود را به روز نگه دارید. مهم است که مهارت های خود را به طور مرتب ارتقا دهید. به هر مراسم به چشم یک تجربه نگاه کنید و جمعیت را با انتخاب آهنگ های مختلف بسنجید. در این راه به یادگیری و تجربه ادامه دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *