مهم ترین و ضروری ترین لوازم جانبی دی جی کدام اند ؟

مهم ترین و ضروری ترین لوازم جانبی دی جی کدام اند ؟

در دسته بندی : دی‌جی , راهنمای خرید

برای تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای و موفق و رسیدن به اهداف خود در این مسیر، به لوازم جانبی و تجهیزات خاصی نیاز دارید. در واقع خرید لوازم جانبی دی جی به شما کمک می کند محصول نهایی خود را با کیفیت بالا تری در اختیار شنوندگان قرار دهید. اما پیش از اقدام به این کار باید درمورد چگونگی استفاده از این ابزار و ضرورت خرید آن ها اطلاعات کاملی داشته باشید. با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم داریم در مقاله پیش رو شما را با برخی از لوازم جانبی دی جی که می توانند تاثیر بسزایی در کیفیت کار شما داشته باشند، آشنا کنیم.

  • دستگاه های ذخیره سازی

یکی از لوازم جانبی دی جی که می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد، دستگاه های ذخیره سازی خارجی و قابل حمل است. این مجموعه شامل تمام تجهیزات ذخیره سازی مانند هارد دیسک ها و درایو ها است که موجب می شود مجموعه مناسبی از موسیقی تولید شده خود را برای ارائه در دفعات بعد، ذخیره کنید. تجهیزات ذخیره سازی ایده آل باید قابل حمل، همه کاره و البته بادوام باشند.

از جمله بهترین تجهیزات ذخیره سازی موجود در بازار می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • فلش SanDisk Extreme USB 3.1   با 64 گیگ حافظه
  • فلش Samsung  BAR (METAL) USB 3.0  با 32 گیگ حافظه
  • هارد قابل حمل SanDisk Extreme Portable External SSD با 1 ترابایت حافظه
کابل ‌ها و آداپتور ها
  • کابل ‌ها و آداپتور ها

لوازم جانبی دی جی دیگری که برای شما بسیار حیاتی است کابل ‌ها و آداپتور ها هستند که بخش بزرگی از کیت ها را تشکیل می دهند. اگر به دنبال بهترین کابل برای اتصال هدفون یا میکسر دی جی به لپ تاپ هستید، می توانید از این محصولات استفاده کنید:

  • آداپتور مسی نر 1/4 اینچی به 1/8 اینچ زن MOBOREST
  • کابل SKW Audiophiles RCA
  • میز و استند

گزینه بعدی در لیست لوازم جانبی دی جی ، میز و استند است. این ابزار به شما کمک می کند تا در محیط کار خود احساس راحتی کنید و کمتر خسته شوید. امروزه پایه های مختلفی برای قرار دادن تجهیزات دی جی در بازار هست که بهترین آن ها عبارت اند از:

  • پایه لپ تاپ DJ تاشو قابل حمل Pyle
  • استند حرفه ای لب تاپ برند Numark
  • روکش میز اسپندکس مستطیلی HAORUI
  • پایه کیبورد دیجیتال فشرده چند منظوره Pyle
میز و استند
  • کیف های هدفون

کیف ها و کیس ها محافظان بسیار خوب و ایمنی برای حمل و نقل تجهیزات حساس مانند هدفون دی جی گران قیمت هستند. بنابراین اگر اهل سفر باشید، یکی از لوازم جانبی دی جی ضروری برای شما کیف های هدفون مخصوص است. این لوازم سلامت تجهیزات موسیقی شما را تضمین می کنند و به عنوان یک متخصص ظاهر خوبی به شما می بخشند.

از میان بهترین کیف های هدفون می توان به این موارد اشاره کرد:

  • کیف هدفون دی جی ممتاز Reloop
  • کیف نظم دهنده لوازم جانبی DJ  مدل CFB-02
  • کوله پشتی دی جی مسافرتی ضد آب BRINCH
  • کیس  محافظ Gator G-MIXER BAG-1515
  • کیف هدفون  Magma DJ Headphone Case II
  • نگهدارنده هدفون DJ K&M 16090

به طور کلی یک  کوله پشتی و یا کیس محافظ ضد آب بهترین لوازم جانبی دی جی است که می توانید خریداری کنید. این محصول جذاب و سبک وزن، بسیار شیک به نظر می رسد و به خوبی از تجهیزات شما محافظت می کند. بیشتر کوله پشتی های تولید شده برای این منظور یک پورت شارژ USB دارند و موجب می شوند تا تلفن همراه خود را به راحتی در هر مکانی شارژ کنید. کوله پشتی ضد آب BRINCH نیز این ویژگی را دارد. علاوه بر این اغلب یک جیب مستطیل پهن و بزرگ در پشت کوله ها تعبیه شده است که به راحتی می توانید لپ تاپ خود را در آن قرار دهید و با خیال راحت در هر کجا حمل کنید.

میکسر
  • محافظ گوش

محافظ گوش از جمله مهم ترین لوازم جانبی دی جی است که به عنوان یک فرد حرفه ای در زمینه موسیقی باید در بین تجهیزات خود داشته باشید. البته هدفون های دی جی حرفه ای و باکیفیت می توانند تا حدی از گوش های شما هنگام کار در یک محیط پر سر و صدا محافظت کنند؛ اما این سطح از ایمنی کافی نیست. اگر می خواهید بیشتر مراقب شنوایی خود باشید باید از یک محافظ گوش حرفه ای مجزا بهره ببرید.

مهم ترین نکته در خرید محافظ های گوشی، انتخاب مدلی است که صدای موسیقی شما را خفه نکند ولی صدا های اضافی را به خوبی حذف کند. گوش ‌گیر های Hearprotek بهترین محافظ گوش بازار هستند که قابلیت حذف نویز های بسیار بالا را آن هم بدون افت کیفیت صدای موسیقی  در اختیارتان قرار می دهند. آن ها می توانند حدود 20 دسی بل نویز را از بین ببرند و برای تمرین های گروهی، کاهش صدای پس زمینه در کنسرت ها و باشگاه ها انتخاب فوق العاده ای هستند.

محافظ Hearprotek به طور کلی دو جفت گوش گیر در اندازه های مختلف دارد و شما می توانید مناسب ترین اندازه را برای خود انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم گوش گیر های یدک خود را همیشه همراه داشته باشید تا در صورت گم شدن احتمالی جفت اصلی، بتوانید از آن ها استفاده کنید.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد یکی از ویژگی هایی که دی جی حرفه ای را از سایر دی جی ها متمایز می کند، دی جی ای است که مناسب ترین و کامل ترین کیت لوازم جانبی دی جی را همراه خود داشته باشد. برای خرید این لوازم بهتر است لیست کاملی تهیه کنید و گزینه های مختلف مانند استند لپ تاپ، آداپتور های هدفون، محافظ گوش و سایر مواردی که در مقاله به آن ها اشاره کردیم، در آن بگنجانید. خاطرتان باشد اگر به دنبال خرید لوازم جانبی دی جی هستید، پیش از هر چیز بودجه خود را در نظر بگیرید و بین کیفیت و بودجه تعادل برقرار سازید.

یک محصول  باکیفیت ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد؛ اما در دراز مدت نتایج بهتری برایتان رقم بزند و حتی موجب صرفه جویی در هزینه های احتمالی مانند جلوگیری از خرابی تجهیزات اصلی می شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *