سیستم صوتی یاماها

سیستم صوتی یاماها

در دسته بندی : آموزشی

امروزه بیشتر انسان ها زندگی پر مشغله ای دارند و اغلب در طول روز به دنبال لحظاتی برای استراحت و سرگرمی می گردند. هر فردی ترجیحات خاص خود را برای سرگرمی دارد؛ اما موسیقی یک انتخاب محبوب جهانی است. آیا شما نیز از طرفداران موسیقی سرگرم کننده و آرامش بخش هستید؟ پیانو یکی از ساز های آرام بخش و گران قیمت در دنیای موسیقی است. بنابراین اگر علاقه زیادی به پیانو دارید، بهتر است با برند های معروف پیانو و دیگر ساز ها مانند سیستم صوتی یاماها آشنا شوید. ما در این راهنما به بررسی صفر تا صد تاریخچه برند سیستم صوتی یاماها پرداخته ایم.

تاریخچه سیستم صوتی یاماها

در سال 1887 توراکوسو یاماها بنیانگذار این برند، سفر خود را با تعمیر یک نی آسیب دیده آغاز کرد. در مدت زمان کوتاهی، او شاهکار قابل توجه ایجاد اولین ارگ نی را به انجام رساند. بیش از 130 سال از آغاز به کار یاماها در سال 1887 می گذرد و در این مدت، فلسفه یاماها به عنوان اصل راهنمای مدیریت کسب و کار خود در گروه یاماها توسعه یافته است.

تاریخچه لوگو برند سیستم صوتی یاماها

سیستم صوتی یاماها

تاریخچه لوگوی سیستم صوتی یاماها به سال 1898 باز می گردد. زمانی که شرکتNippon Gakki، با مسئولیت های محدود که بعد ها به شرکت یاماها تبدیل شد، تاسیس شد. در آن زمان، این شرکت تصمیم گرفت که یک چنگال تنظیم را به عنوان علامت شرکت خود انتخاب کند. علاوه بر این آن ها یک علامت تجاری ایجاد کردند که «ققنوس چینی را که یک چنگال تنظیم را در دهان خود نگه می دارد» به تصویر می کشد. در طول سال ها و با تکامل و گسترش شرکت، طراحی علامت چنگال و لوگوی یاماها تغییرات زیادی را پشت سر گذاشت. در نهایت یک نسخه استاندارد ایجاد شد.

علامت چنگال تنظیم

علامت چنگال تنظیم ابزار مهمی است که در فرایند کوک کردن آلات موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد. ایجاد آن را می توان به جان شور، نوازنده مشهور ترومپت که از سال 1662 تا 1751 زندگی می کرد، نسبت داد. این ابزار شامل یک دسته است که به مرکز یک میله فولادی U شکل متصل است. هنگامی که میله ضربه می زند، صدا تولید می کند و فرکانس ارتعاشات حاصل در هر ثانیه به عنوان استانداردی برای تنظیم آلات موسیقی عمل می کند.

در زمینه لوگوی سیستم صوتی یاماها ، سه چنگال تنظیم معنای عمیق تری دارند. آن ها نمادی از پیوستگی و همکاری بین سه رکن اساسی تجارت این برند هستند: فناوری، تولید و فروش. علاوه بر این، آن ها تجسم سرزندگی پویا و قوی هستند که شهرت جهانی یاماها را در حوزه صدا و موسیقی تثبیت کرده است. این شهرت با دایره ای محصور که نشان دهنده حضور یاماها در دنیای موسیقی است، قابل تشخیص است.

علامت چنگال تنظیم همچنین به عنوان نمادی برای سه عنصر اساسی موسیقی عمل می کند: ملودی، هارمونی ها و ریتم. این عناصر برای خلق موسیقی جدایی ناپذیر هستند و این علامت اهمیت آن ها را نمایان می سازد. به طور کلی علامت چنگال تنظیم نه تنها ابزاری برای کوک کردن آلات موسیقی است، بلکه نشان‌ دهنده ارزش‌ ها و اصول اصلی است که یاماها در تعالی خود در دنیای صدا و موسیقی از آن ها حمایت می‌ کند.

ریشه اصلی برند سیستم صوتی یاماها

ریشه اصلی برند

نام تجاری یاماها ریشه در نام بنیانگذار آن، توراکوسو یاماها دارد که نقش مهمی در تولید آلات موسیقی غربی در ژاپن داشت. توراکوسو که در خانواده ای از قبیله کیشو توکوگاوا در استان واکایاما به دنیا آمد، از سنین پایین شیفتگی عمیقی به علم و فناوری غربی داشت. او که شیفته محبوبیت روزافزون ساعت‌ ها در اوزاکا شده بود، ضمن تحصیل در رشته بازرگانی، وارد عرصه ساعت‌ سازی شد.

با گذشت زمان، توراکوسو تخصص خود را در تعمیر تجهیزات پزشکی گسترش داد و در نهایت به بیمارستانی در استان شیزوئوکا در Hamamatsu دعوت شد. در این بازدید بود که مدرسه ابتدایی Hamamatsu Jinjo با درخواست تعمیر یک عدد نی به سراغ او رفت. توراکوسو این چالش را پذیرفت و با موفقیت این ساز را تعمیر کرد و اولین گام مهم در جهت ایجاد برند یاماها را رقم زد.

با شناخت ظرفیت تجاری ارگ، توراکوسو با دقت طرحی از عملکرد داخلی آن در حین تعمیر آن ایجاد کرد. او سپس به توسعه نمونه اولیه ادامه داد. گفته می شود برای تحویل این نمونه اولیه به موسسه موسیقی که اکنون به عنوان دانشگاه هنر توکیو شناخته می شود، توراکوسو آن را با استفاده از یک میله حمل بر شانه خود حمل کرده و از کوه های هاکونه عبور کرده است.

با این حال، این ارگ به دلیل کوک ضعیف خود با انتقاد شدید روبرو شد. توراکوسو که دلسرد نشده بود، از صفر شروع کرد و خود را وقف مطالعه تئوری و کوک موسیقی کرد. پس از کشمکش های بی شمار سرانجام موفق به تکمیل ارگ شد. بدیهی است که تجربه دشوار او در مطالعه تیونینگ در حالی که یک چنگال کوک را در دست گرفته بود به او الهام بخشید تا مفهوم علامت چنگال کوک را که مترادف با برند یاماها شده است، ایجاد کند.

آیا تفاوتی بین لوگوی سیستم صوتی یاماها و یاماها موتور وجود دارد؟

لوگوی شرکت یاماها

تمایز اصلی در طرح رنگ آن ها است. لوگوی شرکت یاماها به رنگ بنفش تزئین شده است که رنگ رسمی شرکتی آن محسوب می شود؛ در حالی که لوگو شرکت یاماها موتور به رنگ قرمز است. علاوه بر این، لوگوی شرکت یاماها نشانگر یاماها را نشان می ‌دهد که در آن نوک چنگال ‌های تنظیم در یک شکل دایره‌ ای محصور شده ‌اند. متن همراه «YAMAHA» با فونت نامتقارن ارائه شده که یک M با ستون میانی کوتاه‌ تر در مقایسه با پایه‌ های بیرونی است. از سوی دیگر، لوگوی Yamaha Motor Co., Ltd نوک چنگال های تنظیم را فراتر از مرز دایره ای لوگوی یاماها نشان می دهد. علاوه بر این، تمام پایه ‌های M در یک فونت متقارن کاملا به یک اندازه هستند.

جمع بندی

در تمام این مدت، برند سیستم صوتی یاماها تلاش خود را صرف جنبه های مختلف عملیات خود از جمله گسترش امکانات و اجرای پیشرفت های دیگر کرد. علاوه بر این، ادغام کارخانه ‌های ساز های بادی ژاپنی در ژاپن را با موفقیت انجام داد. تاسیس شرکت یاماها موزیک ژاپن، حضور یاماها را در این صنعت بیشتر تقویت کرد. در نتیجه، یاماها در حال حاضر نه تنها به عنوان یک تولید کننده برجسته سیستم های صوتی، بلکه به عنوان یک مجموعه با شرکت های تابعه متعدد شناخته شده است. در این نوشته سعی بر این بوده است که تاریخچه این برند با جزئیات مورد بررسی قرار گیرد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *