راهنمای تعمیر دستگاه دی جی

راهنمای تعمیر دستگاه دی جی

در دسته بندی : آموزشی , دی‌جی

همه ما قطعا دچار اشتباهاتی می شویم. به خصوص افرادی که با دستگاه های مختلف کار می کنند. اکثر دی جی ها در برخی مواقع ممکن است با یک اشتباه کوچک موجب خراب شدن دستگاهشان شوند ولی خوشبختانه اکثر دستگاه های دی جی قابل تعمیر هستند. تعمیر دستگاه های دی جی معمولا هزینه کمتری از هزینه تعویض آن ها دارد؛ به همین دلیل در اکثر اوقات توصیه می شود که به جای خرید یک دستگاه جدید همان دستگاه فعلی را تعمیر کنید. در این مقاله راهنمای تعمیر دستگاه دی جی قرار داده شده است تا بتوانید با برخی از خرابی های رایج دستگاه های دی جی آشنا شوید.

رایج ترین خرابی های دستگاه های دی جی

  • خرابی پورت USB در اثر ضربه

اگر قصد دارید در مهمانی ها و کنسرت های خود موسیقی ها را از روی فلش USB پخش کنید، حتما از فلش های قابل اعتماد و باکیفیت استفاده کنید تا امکان خرابی USB آن به حداقل برسد. انتخاب مدل های باکیفیت از برند های معتبر از فروشگاه های معتبر می تواند انتخاب خوبی باشد؛ چرا که امروزه فلش های USB ارزان قیمت فیک بسیار زیادی در بازار وجود دارند که با نام برند های معتبر به فروش می رسند.

یکی از مشکلاتی که ممکن است یک فلش USB به آن دچار شود، ناخوانا شدن اطلاعات درون فلش است. این اتفاق معمولا برای فلش برند های متفرقه و ارزان قیمت می افتد؛ به همین دلیل در صورتی که فلش خود را از برند های معتبری تهیه کرده باشید، لازم نیست که نگران این موضوع باشید. برای انتخاب بهترین فلش ها می توانید از سایر دی جی های باتجربه یا کسانی که در این زمینه اطلاعات زیادی دارند کمک بگیرید.

خرابی پورت USB در اثر ضربه
  • خرابی دستگاه در اثر بسته بندی نادرست

در راهنمای تعمیر دستگاه دی جی خوب است اشاره کنیم که بخش عمده ای از خرابی تجهیزات دی جی ها به علت بسته بندی نادرست است. میکسر ها معمولا از رایج ترین وسایلی هستند که در اثر بسته بندی نادرست آسیب می بینند. در صورتی که دستگاه را به درستی بسته بندی نکنید، امکان گم شدن کلاهک های محصول یا حتی خم شدن فیدر های آن نیز وجود دارد.

بسته بندی و حمل و نقل نادرست تجهیزات دی جی باعث می شود تا شما هزینه های مربوط به تعمیرات را بپردازید. اگر می خواهید احتمال خرابی دستگاه شما به حداقل برسد، قرار دادن تجهیزات دی جی در پشت ماشین در داخل کیف مخصوص راهی امن تر است.

سعی کنید برای تجهیزات خود حتما کیف مخصوص دی جی تهیه کنید. کیف مخصوص دی جی می تواند جلوی بسیاری از ضربات حین حمل و نقل دستگاه را بگیرد. همچنین برای اطمینان بیشتر می توانید از پوشش های محافظ برای دستگاه های خود استفاده کنید. خرید کیف مخصوص و پوشش های محافظ کمی هزینه بیشتر را روی دستان شما خواهد گذاشت؛ اما هزینه ای که قرار است برای تعمیرات دستگاه بدهید قطعا بیشتر از آن خواهد بود.

  • آلوده شدن نرم افزار به ویروس

یکی دیگر از نکات قابل ذکر در راهنمای تعمیر دستگاه دی جی این است که باید احتمال ویروسی شدن رایانه را در نظر داشته باشید و با رعایت نکاتی که در ادامه مقاله گفته می شود از آن جلوگیری کنید.

بدترین اتفاقی که ممکن است برای دی جی حین اجرای مراسم بیفتد، آلوده شدن رایانه دی جی به ویروس است. در صورتی که آهنگ های خود را به صورت تکه تکه از شبکه های P2P تهیه می کنید، امکان آلوده شدن رایانه شما در هر لحظه وجود دارد. سعی کنید آهنگ های مورد نیاز خود را فقط با فرمت MP3 با کیفیت 320 کیلوبیت بر ثانیه یا فرمت های بدون اتلاف مانند WAV یا FLAC از سایت های معتبر دانلود کنید؛ چرا که در صورت ویروسی شدن رایانه شما، امکان این که تمامی اطلاعات شما از بین برود نیز وجود دارد. به همین دلیل سعی کنید همیشه از فایل های مهم خود مانند موزیک ها یک نسخه پشتیبان در یک حافظه ذخیره سازی جداگانه داشته باشید.

  • تکیه بر برق USB لپ تاپ

اگر از USB لپ تاپ خود برای تامین برق دستگاه های دی جی خود استفاده می کنید، باید انتظار این را داشته باشید که  لپ تاپ شما ممکن است هر لحظه خراب شود. شاید در ابتدا این کار خوب جواب دهد؛ اما با گذشت زمان باتری لپ تاپ با سرعت بسیار بیشتری فرسوده خواهد شد. همچنین در صورت مصرف بیش از حد جریان امکان خرابی کامل لپ تاپ نیز وجود دارد.

در راهنمای تعمیر دستگاه دی جی برای این که کمتر به تعمیر دستگاه های خود نیاز داشته باشید توصیه می کنیم تا حد امکان برق مورد نیاز دستگاه های دی جی خود را از یک منبع مورد اطمینان دیگر به غیر از لپ تاپ تامین کنید. با این کار نه تنها چراغ های دستگاه های شما روشن تر خواهند شد، بلکه صدای آن نیز افزایش خواهد یافت.

تکیه بر برق USB لپ تاپ
  • وصل کردن خروجی خط به ورودی phono

در آخرین مورد از راهنمای تعمیر دستگاه دی جی خوب است بگوییم که وصل کردن خروجی خط به ورودی phono در صورت خطای غیر عمدی اشکالی ندارد؛ اما بهتر است سعی کنید که این کار را انجام ندهید.

اگر خروجی خط را به ورودی phono متصل کنید، با صدای بسیار بلند و نارسایی مواجه خواهید شد که از بلندگو های شما بیرون می آیند. دلیل این اتفاق این است که ورودی های phono بیش از یک تقویت کننده دارند؛ به همین دلیل هنگامی که صدا با این پورت تولید می شود، بسیار بلند خواهد بود. علاوه بر این ها تفکیک صدایی نیز وجود نخواهد داشت و شما صدایی خش دار را خواهید شنید.

نتیجه گیری

تجهیزات دی جی نیز درست مانند دیگر وسایل الکترونیکی آسیب پذیر هستند و در صورت استفاده نادرست آسیب خواهند دید. در بین بسیاری از دی جی های تازه کار برخی از اشتباهات رایج است که باعث خرابی سریع دستگاه ها می شود. برای آشنایی بیشتر با این دست از خرابی ها، در مقاله راهنمای تعمیر دستگاه دی جی برخی از این اشتباهات را نام بردیم تا از تکرار آن ها جلوگیری کنید و دستگاه دی جی شما در طولانی مدت نیاز به تعمیر نداشته باشد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *