دستگاه دی جی همه کاره ؛ همراه همیشگی دی جی ها

دستگاه دی جی همه کاره ؛ همراه همیشگی دی جی ها

در دسته بندی : دی‌جی , راهنمای خرید

همانطور که همه ما می دانیم تکنولوژی دائما در حال پیشرفت است و دستگاه های دی جی نیز از پیشرفت آن بی بهره نیستند. دستگاه های دی جی دائما در حال توسعه هستند و هر چند وقت یک بار، مدلی جدید با صد ها امکانات به روز منتشر می شود و همه را مجذوب خودش می کند؛ اما هماهنگ شدن با این توسعه ها و پیشرفت ها کار دشواری است و ممکن است در یادگیری آن ها بسیار گیج شوید. همچنین بسیاری از این دستگاه های دی جی همه کاره، از لحاظ قیمت نیز گاهی دست نیافتنی می شوند.

اگر شما نیز علاقه مند به حرفه دی جی هستید و در بازار به دنبال یک دی جی کنترلر و یا یک دی جی همه کاره می گردید، تبریک می گوییم! همانطور که می دانید، بی شمار دستگاه دی جی همه کاره در بازار هست که هرکدام امکانات خاص خودشان را دارند. ما در این مقاله به تفاوت ها و شباهت های دی جی همه کاره و دی جی کنترلر می پردازیم و آن ها را به طور کامل به شما معرفی می کنیم تا در خرید خود، تصمیمی عاقلانه بگیرید و بدانید که کدام دستگاه برای کار شما مناسب تر است.

دی جی همه کاره

دستگاه دی جی همه کاره

دی جی همه کاره برای دی جی هایی که علاقه ای به استفاده از لپ تاپ در کنار خود ندارند، فوق العاده است. آن ها به شما کمک می کنند تا تسلط و تمرکز بیشتری بر روی اجرا داشته باشید و همه چیز را بتوانید به خوبی تحت کنترل خود قرار دهید. با استفاده از یک دستگاه دی جی همه کاره می توانید کار های بیشتری را به عنوان یک دی جی انجام دهید. یکی دیگر از ویژگی های دی جی همه کاره این است که شما انعطاف پذیری بیشتری برای اتصال به دستگاه های مختلف در اختیار خود دارید. با استفاده از این دستگاه ها شما می توانید از طریق کانال ها و پورت های اضافی که در پشت دستگاه وجود دارند به صفحه گردان های مختلفی متصل شوید.

امکانات دستگاه های دی جی همه کاره:

  • 2 یا 4 کانال
  • کنترلر های EQ
  • دکمه های افکت
  • فیلتر های صوتی پیشرفته
  • صفحه های لمسی LCD
  • پورت های USB
  • خروجی های RCA و دیگر امکانات

دی جی همه کاره برای کار کردن باید به برق وصل شود و بعد از آن می تواند به باقی لوازم مانند بلندگو ها و هدفون ها متصل شود. همچنین همانطور که در بالا به آن پرداختیم در دی جی همه کاره شما نیازی به اتصال لپ تاپ ندارید و تمام کار های خود را با دستگاه می توانید انجام دهید. دی جی همه کاره امکانات ویژه دیگری نیز دارد که بر اساس مدل تغییر می کنند. برای مثال می توانید به مانیتور های مختلفی متصل شوید و تصاویر زیبایی را بر روی آن ها پخش کنید، همچنین می توانید به بلندگو های مختلفی در مکان های متفاوتی مانند عروسی ها و مراسم ها متصل شوید و از آن لذت ببرید. علاوه بر این ها شما می توانید به اشتراک های پخش مختلفی مانند سرویس های ساندکلاود و یا اسپاتیفای متصل شوید. محدوده قیمتی دی جی همه کاره مختلف است و از حدود 600 دلار شروع می شود و به 1000 و 2200 دلار می رسد.

دی جی کنترلر

دی جی کنترلر

دی جی کنترلر یک دستگاه کلی است که شامل یک میکسر و دو صفحه گردان است. این میکسر می تواند در نسخه های مختلف دستگاه، دو کاناله و یا چهار کاناله باشد. اکثر دی جی کنترلر ها رابط کاربری صوتی شخصی خودشان را دارند و این بدین معناست که شما نیازی به نصب نرم افزار های خارجی ندارید و به سادگی می توانید به دستگاه خود متصل شوید. دی جی کنترلر ها عمدتا به لپ تاپ ها متصل می شوند؛ اما در برخی از مدل ها مانند مدل های سطح بالای پایونیر، شما امکان اتصال به تبلت و یا گوشی موبایل خود نیز دارید.

کنترلر های دی جی به سطح های مختلفی تقسیم می شوند؛ برای مثال دی جی کنترلر هایی مبتدی، نیمه حرفه ای و کاملا حرفه ای. شما می توانید بر اساس سطح کاری خود یکی از آن ها را انتخاب کنید و کار خود را با آن جلو ببرید.

امکانات دی جی کنترلر

دی جی کنترلر های معمولی اکثرا ویژگی های زیر را دارند:

  • 2 کانال
  • کنترل های EQ
  • کلید های افکت
  • کلید های کنترلر اصلی
  • اتصال USB
  • خروجی های RCA
  • دسترسی به نرم افزار دی جی برای دانلود بر روی لپ تاپ

برای راه اندازی دی جی کنترلر ها شما ابتدا نیاز به اتصال دستگاه به بلندگو ها دارید. سپس می توانید از طریق اتصال به لپ تاپ، موسیقی های خود را مشاهده کنید. نرم افزار های دی جی راه هایی هستند که این کار را برای شما آسان تر می کنند و شما با استفاده از آن ها می توانید موسیقی خود را کاملا کنترل کنید. همان طور که گفتیم، ورودی موسیقی در هر دستگاهی متفاوت است. برای مثال شما می توانید نرم افزار مخصوص را بر روی لپ تاپ خود دانلود و نصب کنید و سپس استفاده لازم را ببرید. یا می توانید موسیقی ها را دانلود کنید و سپس از طریق نرم افزاری که بر روی دستگاه قرار دارد آن ها را پخش کنید که طبیعتا استفاده از یک لپ تاپ، سطح کاری شما را بسیار حرفه ای تر نشان می دهد.

قیمت پایه دی جی کنترلر ها 100 دلار است؛ اما مدل هایی هستند که قیمتی برابر 250 تا 600 دارند و امکانات بیشتری دارند. همچنین برخی از مدل های حرفه ای هستند که قیمت های آن ها بالای 1500 دلار است.

جمع بندی

امیدواریم که این مقاله به شما در شناخت دی جی کنترلر ها و دی جی همه کاره کمک لازم را کرده باشد و توانسته باشید در خرید خود یک تصمیم عاقلانه بگیرید و دستگاه خریداری شده تان پاسخگوی نیاز های شما باشد. دی جی همه کاره با امکانات زیاد خود به همراه همیشگی شما در مراسم های مختلف تبدیل می شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *