دی جی سراتو چه امکاناتی را برای دی جی ها فراهم کرده است؟

دی جی سراتو چه امکاناتی را برای دی جی ها فراهم کرده است؟

در دسته بندی : آموزشی , دی‌جی

یکی از بازیگران اصلی بازار کار دی جی ها از سال ها پیش تا کنون دی جی سراتو است. این شرکت نرم افزاری که در شهر اوکلند نیوزلند واقع شده است، راه حل های نرم افزاری ای را به دی جی ها و تولید کنندگان موسیقی در تمام سطوح عرضه می کند تا کار را برای آن ها ساده تر و باکیفیت تر کند. دی جی سراتو با توجه به نیاز شما، راه حل های مختلفی را ارائه می دهد. گزینه های نرم افزاری قدرتمند این شرکت از سال های دور تا به امروز، در حال پیشرفت بوده است. در ادامه این مطلب از دی جی سنتر، شما را با امکاناتی که دی جی سراتو برای دی جی ها فراهم کرده است، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

کنترلر های دی جی سراتو

دی جی سراتو

پیش از هر چیز و در ابتدا، شما باید درباره برنامه دی جی سراتو مد نظرتان تصمیم بگیرید. تفاوتی ندارد که یک دی جی کلاب هستید یا فقط برای سرگرمی خودتان و به صورت تفریحی پلی می کنید. در هر صورت، نرم افزار های مختلفی برای شما وجود دارد که می تواند کار را برایتان ساده تر و باکیفیت تر کند. در ادامه، برخی از مواردی را که در هنگام انتخاب دی جی سراتو باید در نظر بگیرید ذکر کرده ایم.

در اصطلاحات رایج دنیای دی جی ها به دی جی ای که این کار را غیر حرفه ای و برای تفریح خود در خانه و جمع های دوستانه انجام می دهد، Bedroom DJ می گویند. حال اگر شماBedroom DJ هستید، برای تهیه دی جی سراتو و مشخصا کنترلر های دی جی سراتو موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نسبت عملکرد و قیمت
  • تهیه نرم افزار پایه
  • خروجی های RCA
  • دسترسی به خدمات استریم

اگر یک دی جی سیار (Mobile DJ) هستید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تجهیزات اتصال برای وصل کردن تجهیزات خارجی
  • بخش جلوه ها
  • ویژگی هایی برای حمل و نقل مناسب

اگر یک دی جی کلاب هستید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • رابط صوتی با وضوح بالا با صدای خروجی مناسب
  • خروجی ها و جک های متعادل
  • تعداد کنترل های سخت افزاری

کنترلر های دی جی سراتو ممتاز

کنترلر سراتو

کنترلر های دی جی ممتاز 4 کانال دارند و بیشتر مورد استفاده دی جی های حرفه ای قرار می گیرند؛ زیرا اغلب ویژگی های طراحی با کیفیت بالا تر و گزینه های اتصال متعدد دارند. آن ها از نظر اندازه و چیدمان بزرگ هستند و بخش وسیعی برای پد ها دارند.

از نظر نرم ‌افزاری، کنترلر های دی جی سراتو به شدت با Serato DJ Pro سازگار شده‌ اند و عملکرد های پیشرفته آن ها را می توان به کمک کنترلر های سخت افزاری بالا برد.

کیفیت ساخت کنترلر های سراتو بسیار بالاست. به همین دلیل هم همانطور که اشاره کردیم، برای دی جی های حرفه ای گزینه ایده الی هستند. این کنترلر های دی جی سراتو، حمل و نقل آسانی دارند. رابط های صوتی این محصول به صورت یکپارچه با وضوح بالا طراحی شده اند و همچنین خروجی هایی دارند که برای اجرای سیستم های بلندگوی کلاب طراحی شده اند.

میکسر های سراتو دی جی پرو

سراتو دی جی

همانطور که اشاره شد، کنترلر های دی جی، راحتی زیادی را به همراه دارند. میکسر های سراتو دی جی هم به راحتی حمل می شوند. ماهیت این میکسر ها انعطاف ‌پذیری زیادی را برای علاقه مندانی که مایل به سفارشی‌ سازی یا به ‌روز رسانی تنظیمات کلی دستگاه خود هستند، ارائه نمی ‌دهد. شاید این مسئله را بتوان از معایب میکسر سراتو دانست.

علاوه بر موارد بالا، یک میکسر دی جی یکپارچه سراتو معمولا چندین ورودی دارد؛ در نتیجه می ‌توان آن را با طیف گسترده ‌ای از تجهیزات دی‌ جی اضافی، از جمله میز های گردان، پخش‌ کننده های رسانه مختلف یا دستگاه‌ های هوشمند گوناگون (گوشی ها، لپ تاپ ها و...) جفت کرد.

سبک های عملکرد میکسر های سراتو دی جی با گنجاندن یک کارت صدای یکپارچه می توانند به صورت مستقل عمل ‌کنند و نرم‌ افزار را در صورت اتصال به رایانه به سرعت، فعال ‌کنند. علاوه بر این، آن ها همچنین پشتیبانی ای از DVS را ارائه می دهند که این امکان را به دی جی ها می دهد تا فایل های صوتی دیجیتال را با استفاده از رکورد های مختلف روی میز های گرامافون آنالوگ اجرا کنند.

مانند کنترلر های دی جی سراتو، میکسر های دی جی سراتو هم با توجه به کاربری و انواع و نیازی که بر طرف می کنند، از نظر قیمت و ویژگی ‌ها متفاوت و گوناگون هستند. به عنوان مثال، یک میکسر دی جی سراتوی مناسب برای Bedroom DJ ها کنترل های FX کمی دارد. همچنین احتمالا پد های عملکردی کمتری هم دارد. ممکن است حداقل گزینه های متصل شدن و عدم وجود کنترل های MIDI را داشته باشد.

در مقابل، یک میکسر دی جی سراتو که برای حرفه ‌ای ها طراحی شده باشد، به احتمال زیاد FX، پد های عملکرد یا کنترل ‌های MIDI همراه با LED زیادی دارد. همچنین این میکسر ها برای عملکرد بهتر، فیدر های قابل تعویض با کیفیت بالا دارند و گزینه ‌های خروجی متعدد برای اتصال به سیستم‌ های صوتی باشگاه و مانیتور های مختلف را در خود قرار داده اند. رابط‌ های صوتی USB دوگانه نیز یکی از امکانات ارزشمند این میکسر هاست که در بسیاری از کنترل‌ کننده‌ ها و میکسر های حرفه‌ ای پیدا می‌ شود. امکان جا به‌ جایی یکپارچه بین دی ‌جی‌ ها در این دستگاه های دی جی سراتو بیشتر است.

جمع بندی

در دنیای پیشرفته امروز، پیشرفت تکنولوژی حرف اول را می زند. دی جی سراتو با عرضه نرم افزار های گوناگون، دریچه هایی از پیشرفت را به روی دی جی ها گشوده است. نرم افزار های دی جی سراتو در گذشته بسیار محدود بوده اند؛ اما امروزه گزینه ها و امکانات گسترده ای پیدا کرده اند که می توانند عملکرد کنترلر ها و میکسر ها را ارائه دهند. نکته بسیار مهم این است که شما باید به عنوان یک دی جی با شناسایی نیاز های خود، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید تا به عملکرد سریع تر و بهتر شما کمک کند. ما در این مطلب سعی کردیم تا درباره کنترلر های دی جی سراتو و میکسر های آن صحبت کنیم. به امید افزایش سرعت و کیفیت کار شما.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *