آشنایی با تاریخچه شگفت انگیز دی جی دنون

آشنایی با تاریخچه شگفت انگیز دی جی دنون

در دسته بندی : آموزشی , دی‌جی

برند دی جی دنون یکی از برند های مهم محصولات دی جی است که تاریخچه طولانی و جذابی دارد. این شرکت بعد از مدت ها، فعالیت خود را از شرکت دنون جدا کرد و فعالیت های مستقل خود را آغاز کرد. دنون دی جی در تولید میکسر، هدفون دی جی، کنترلر، مدیا پلیر و دیگر دستگاه های دی جی فعال است و سالانه محصولات نوآورانه خود را روانه بازار می کند. ما در این مقاله تاریخچه این شرکت را بررسی می کنیم و چهار محصول این برند را معرفی می کنیم.

تاریخچه دی جی دنون

یک سرمایه گذار آمریکایی به نام فردریک ویتنی هورن (Frederick Whitney Horn) شرکت دنون را در سال 1910 بنیان نهاد. این شرکت در زمینه تولید گرامافون تخصص زیادی داشت و در آن زمان نامی ژاپنی به معنی «شرکت صدای الکترونیکی ژاپن» داشت. (به ژاپنی Nippon Denki Onkyō Kabushikigaisha و به انگلیسی Japan Electric Sound Company). شاید برایتان جالب باشد که نام دنون در سال 1947 از حروف اول  Denki Onkyō به وجود آمد. در این زمان بود که شرکت گسترش پیدا کرد و محصولات وینیل LP، کیبورد الکترونیک و ضبط صوت را نیز روانه بازار کرد.

پس از چند دهه، شرکت دنون یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه تولید تجهیزات دی جی بود و در اوایل سال 1992، اولین سی دی پلیر دو دک را وارد بازار کرد. برند دی جی دنون در سال 2014 رسما از دنون جدا شد و به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت خود را ادامه داد. تنوع محصولات دنون دی جی در حال حاضر کم است؛ اما با توجه به کیفیت بسیار خوب این محصولات، انتظار می رود که در سال های آینده یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید دستگاه های دی جی شود.

معرفی محصولات دی جی دنون

  1. مدیا پلیر SC6000M Prime

دی جی دنون

بهترین محصول برای معرفی برند دی جی دنون مدیا پلیر SC6000M Prime است. این مدل به وضوح برای این طراحی شده است که با مدل هایی مانند دی جی پایونیر CDJ-2000NXS2 و CDJ-3000 برابری کند؛ اما دنون با امکانات نوآورانه و آینده نگرانه اش نشان داده است که بیشتر از این ها در چنته دارد.

تکنولوژی دو لایه و بسیاری از امکانات و طراحی های کاربرپسندانه این مدل باعث شده است که این مدیا پلیر به یکی از محبوب ترین لوازم دی جی تبدیل شود. یکی از مهم ترین مزایای دی جی دنون نسبت به شرکت پایونیر در این است که امکانات دستگاه هایش با پایونیر برابری می کند و در عین حال قیمت بسیار کمتری نسبت به این شرکت را دارد. معمولا افرادی که تازه کار هستند و قصد دارند آموزش دی جی را شروع کنند، بهتر است با ابزار های ارزان قیمت کار کنند تا کم کم پیشرفت کنند. دستگاه دی جی دنون با امکانات خود یکی از بهترین انتخاب ها برای این افراد است.

عملکرد دوگانه و دو لایه این دستگاه قابلیت پخش دو آهنگ همزمان از یک پخش کننده را دارد. اگر دو دستگاه SC6000M Prime را خریداری کنید، می توانید چهار آهنگ را به طور همزمان پخش کنید و میکس را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. شما می توانید کنترلر هوشمند LC6000 را به دستگاه متصل کنید تا افکت ها و لایه های مختلفی را به موسیقی اضافه کنید. فیدر و دکمه های LC6000 دقیقا شبیه همین مدیا پلیر است و در هنگام کار با هر دو دستگاه، احساس راحتی خواهید داشت.

  1. دستگاه دی جی همه کاره

دی جی همکاره

شما می توانید سه دستگاه دی جی همه کاره و کنترلر بسیار باکیفیت را در میان محصولات دی جی دنون پیدا کنید: prime 4 چهار کاناله، prime 2 دو کاناله و prime go کوچک و قابل حمل.

  • prime 4 پرچمدار کنترلر هاست که چهار دک، افکت و چندین دکمه چند منظوره را در اختیار شما قرار می دهد. جاگ ویل ها (jog wheels) نسبت به چیزی که در مدیا پلیر ها می بینید، کوچک تر هستند؛ اما حس و جریان کلی سیستم با استفاده از یک سیستم عامل یکپارچه، شبیه به پخش کننده هاست. این دی جی کنترلر یکی صفحه نمایش لمسی بزرگ 10 اینچ، فضای ذخیره سازی داخلی، چهار ورودی میکسر و ... دارد و این ویژگی ها آن را به یک دستگاه دی جی قدرتمند تبدیل می کند.
  • ممکن است با خود فکر کنید که prime 2 تعداد کانال های کمی دارد؛ اما نسبت به prime 4 ویژگی های پیشرفته تری نیز دارد. در این کنترلر می توانید نرم افزار را به روز رسانی کنید و از ویژگی وای فای استریمینگ (Wi-Fi streaming) بهره می برد. اگر این امکانات را با دیگر برند ها مقایسه کنید، به مقرون به صرفه بودن این کنترلر پی خواهید برد.
  • prime go دی جی دنون کوچک و قابل حمل است و با استفاده از باتری لیتیوم یون داخلی، تا چهار ساعت بدون اتصال به برق کار می کند. در حال حاضر مشابه این دستگاه در بازار خیلی کم است و به همین دلیل اگر فکر می کنید اتصال به برق در مراسم برای شما سخت است، بهتر است از این دستگاه استفاده کنید. این دستگاه قابل حمل است و شما می توانید آن را در کیف خود بگذارید و به مکان های مختلف بروید، میکس را در هر حالتی – حتی راه رفتن – تمرین کنید. اگر در یک مهمانی شرکت می کنید، می توانید این دستگاه کنترلر به یک اسپیکر بلوتوثی وصل کنید و به سرعت مهمانی را با آن گرم و لذت بخش کنید.
  1. میکسر X1850

میکسر دنون

برای تکمیل این لیست، لازم است به میکسر های دی جی دنون نیز اشاره کنیم. میکسر X1850 یکی از رقبای مهم پایونیر DJM-900NXS2 است که طراحی چهار کاناله دارد. دی جی دنون هر دستگاهی را به روش خود خلق می کند و به هیچ وجه از شرکت های دیگر کپی برداری نمی کند.  این دستگاه قابلیت هایی مانند Dub Echo، نویز، Wash Out، Gate و BPM FX دارد و ناب های فیلتر آن برای هر کانال جداگانه است. کارت صدای داخلی 96 kHz/24-bit کیفیت صدا را بسیار بالا می برد. این دستگاه با کیفیت بالای خود، از دستگاه مشابه ساخت شرکت پایونیر قیمت کمتری دارد.

جمع بندی

شرکت دی جی دنون یکی از شرکت های پیشگام و نوآور در خلق دستگاه های دی جی است و محصولات این شرکت با دیگر برند های مشابه تفاوت زیادی از نظر کیفیت و قیمت دارد. قیمت محصولات این شرکت از دستگاه های مشابه ارزان تر است و این ارزان بودن اصلا به این معنا نیست که کیفیت محصولات پایین است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *