نکاتی برای خرید دستگاه دی جی دست دوم

نکاتی برای خرید دستگاه دی جی دست دوم

در دسته بندی : آموزشی , دی‌جی

تجهیزات دی جی ها بسیار گران قیمت هستند و خیلی از افراد که بودجه معمولی دارند، نمی توانند همه قطعات مورد نیاز برای دی جی را خریداری کنند یا نمی توانند به آخرین مدل های تجهیزات دی جی دسترسی داشته باشند. در این زمان فقط یک راه برای صرفه جویی در هزینه ها و داشتن آخرین مدل از تجهیزات بازار باقی می ماند و آن هم خرید تجهیزات دست دوم است. خرید تجهیزات دست دوم در هر زمینه ای با مشکلاتی همراه است. اما اگر بتوانید جنس خوبی را پیدا کنید، می توانید در هزینه های خود تا حد زیادی صرفه جویی کنید. در این مقاله در مورد خرید دستگاه دی جی دست دوم توضیح داده خواهد شد.

چگونه یک دستگاه دی جی دست دوم خوب خریداری کنیم؟

همان طور که می دانید محصولات دست دوم به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند. به همین دلیل قبل از خرید به هیچ عنوان فریب قیمت پایین محصول را نخورید. شما باید بعد از این که اطمینان پیدا کردید تمامی قسمت های محصول در وضعیت خوبی قرار دارند، هزینه را پرداخت کنید و دستگاه دی جی دست دوم را خریداری کنید. برای این که بتوانید یک محصول دست دوم خریداری کنید، در حین معامله به نکات ضروری زیر توجه کنید:

  • عکس های واقعی از محصول بخواهید.

اگر محصولی که می خواهید خریداری کنید، فقط چند عکس دارد که از اینترنت دانلود شده است و عکس اصلی خود محصول نیست، از انجام معامله خودداری کنید. اگر خرده فروش های مجاز و معتبر برای فروش محصولات دست دوم خود از عکس های اینترنت استفاده کنند، مشکلی چندانی نخواهد بود. اما اگر بخواهید از یک فرد به مخصوص محصولی را خریداری کنید، حتما باید عکس های واقعی محصول را از طرف مقابل معامله بخواهید.

دی جی دست دوم
  • دستگاه باید روشن شود.

شاید ساده به نظر برسد؛ اما برای خرید دستگاه دی جی دست دوم باید قبل از خرید مطمئن شوید که دستگاه روشن می شود و به خوبی کار می کند. اغلب اوقات بسیاری از فروشندگان چیزی در مورد وسایل دی جی نمی دانند. فقط چند عکس از محصول می گیرند و آن را برای فروش می گذارند. همچنین بسیاری از محصولات ممکن است ظاهر سالم و خوبی داشته باشند؛ اما ممکن است به دلیل خرابی در قسمتی از داخل محصول حتی روشن نیز نشوند. قبل از این که معامله را انجام دهید از فروشنده بخواهید که دستگاه دی جی را روشن کند و در هنگام استفاده از محصول ویدیو ضبط کند و آن را برای شما بفرستد.

  • ظاهر آن را بررسی کنید.

نکته مهم بعدی در خرید دی جی دست دوم ظاهر محصول است. قطعا یک محصول دست دوم به تمیزی و بی نقصی محصول نو نیست. اما نباید آن قدر هم خراش داشته باشد. در صورتی که امکان مراجعه حضوری را دارید، حتما تمامی قسمت های محصول را از نزدیک بررسی کنید و دقت کنید شکستگی یا مشکل خاصی در قسمت های مختلف آن نباشد. اما اگر امکان مراجعه حضوری برای بررسی محصول را نداشتید، حتما از فروشنده بخواهید که از وسایل دی جی دست دوم خود از تمامی زوایا به طور واضح عکس بگیرد و برای شما ارسال کند.

  • تجهیزات جانبی و مدت زمان استفاده از محصول را بررسی کنید.

تشخیص این که فروشنده در مورد مدت زمان استفاده از محصول حقیقت را می گوید، دشوار است. به همین دلیل بهتر است که تنها به حرف های فروشنده اکتفا نکنید. به دنبال شواهدی در محصول باشید که نشان می دهد چقدر از محصول استفاده شده است. دقت کنید که آیا محصول مانند عکس های خود خوب به نظر می رسد یا نه. در صورتی که مشکل خاصی در دستگاه مشاهده نکردید، می توان اطمینان پیدا کرد که دستگاه به خوبی نگهداری شده است. برای این که در آینده مشکلی پیش نیاید، از فروشنده دفترچه راهنمای محصول و بسته بندی آن را بخواهید. در صورتی که فروشنده هنوز هم بسته بندی و دفترچه محصول را با خود داشته باشد، نشان دهنده این است که فرد دقیقی است و گذشته از این به نگهداری و مراقبت از تجهیرات دی جی خود اهمیت می داده است.

در حین خرید چه چیز هایی را بررسی کنیم؟

دستگاه دست دوم

قبل از این که محصول دی جی دست دوم را خریداری کنید، باید از فروشنده تقاضا کنید که چند روز برای بررسی محصول به شما وقت بدهد. در این صورت می توانید با مشاهده هر مشکلی بدون هیچ قید و شرطی محصول را مرجوع کنید و پول خود را پس بگیرید. برای تست محصول باید یک چک لیست کامل دقیق داشته باشید. ما در این جا یک چک لیست کلی برای دی جی کنترلر ها قرار داده ایم. در صورتی که در هر یک از موارد زیر مشکلی مشاهده کردید، محصول را به سرعت مرجوع کنید:

  • پورت USB: یکی از قسمت هایی که معمولا دچار مشکل می شود، پورت USB است. برای اطمیان از عملکرد صحیح این پورت آن را با یک کابل تست کنید.
  • جای سی دی: یکی از مهم ترین قسمت هایی که در حین خرید وسایل دی جی دست دوم باید مورد بررسی قرار دهید، جای سی دی است؛ زیرا جای سی دی یکی از بخش های متحرک محصول است و به سرعت خراب می شود.
  • دکمه های محصول: حتما تمامی دکمه های کنترلر را بررسی کنید. به خصوص دکمه های play و cue که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. خوب دقت کنید که تمامی دکمه ها به نرمی کار کنند. در صورتی که دکمه ای برای کار کردن نیاز به فشار بیش از حد دارد، نشان دهنده این است که دستگاه فرسوده شده است و دیگر ارزش خرید ندارد. خروجی های صدا را نیز مانند دکمه ها بررسی کنید تا از نبود اشکال اطمینان پیدا کنید.

نتیجه گیری

خرید تجهیزات دست دوم یک ریسک بزرگ است؛ چرا که امکان خرابی در محصولات دست دوم به خصوص برای قطعات دی جی بالاست. اما در صورتی که به نکات گفته شده در این مقاله برای خرید دستگاه دی جی دست دوم دقت کنید، می توانید محصول خوبی را انتخاب کنید. همچنین اگر بعد از انتخاب محصول قسمت های مختلف آن را چک کنید، می توانید از سلامت محصول اطمینان پیدا کنید. با خرید لوازم دی جی دست دوم می توانید به میزان قابل توجهی در هزینه های خود صرفه جویی کنید و بودجه باقی مانده خود را برای خرید دیگر تجهیزات دی جی خرج کنید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *