تغییرات و افکت های متنوع با دی جی ترکتور

تغییرات و افکت های متنوع با دی جی ترکتور

در دسته بندی : دی‌جی

در دنیای امروزی سهم تجهیزات الکترونیک برای ساخت موسیقی هر ساله بیشتر می شود. انواع تجهیرات الکترونیک بسیار متنوع و زیاد اند و هر کدام مخصوص ایجاد یک سری افکت ها و تغییرات در موسیقی هستند. یکی از انواع وسایل دی جی که احتمالا اسم آن را شنیده اید، دی جی ترکتور است. تقریبا تمام دی جی ها به ترکتور نیاز دارند تا بتوانند تغییراتی که می خواهند را در موسیقی اعمال کنند. برای این که بهتر بدانید این وسیله چیست، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

دی جی ترکتور چیست؟

شرکت Native Instrunments که در برلین مستقر است، حدودا 20 سال پیش برای اولین بار نرم افزار هایی را که مخصوص دی جی ها طراحی شده بودند، توسعه داد. به عبارت ساده تر می توانیم بگوییم که ترکتور دی جی نرم افزار میکس با قابلیت های زیاد و انعطاف پذیری بالاست که دی جی ها به دلیل امکان ترکیب آن با بسیاری از تجهیزات دی جی مانند تجهیزات برند پایونیر، آلن و هیث ازش استقبال کرده اند.

ویژگی های مختلف دی جی ترکتور

دی جی ترکتور
  • قابلیت میکسینگ

یکی از امکاناتی که دی جی ترکتور در اختیار دی جی قرار می دهد، میکس آهنگ است. شما به کمک دی جی ترکتور می توانید در بیشترین حالت 4 آهنگ را با هم میکس کنید. برای این کار می توانید مشخص کنید که از میکسر های داخلی و خارجی استفاده شود یا خیر. همچنین می توانید از پانل های مستقل FX برای هر ترک خود بهره ببرید. این چند مورد برخی از قابلیت های اصلی دی جی ترکتور هستند که می توانید به کمک آن ها آهنگ های خود را میکس کنید. البته این قابلیت ها تنها به موارد گفته شده محدود نمی شود؛ اما برای کسانی که می خواهند بر اصول اولیه ترکتور مسلط شوند، آشنایی با همین موارد کافی است. باقی آن ها را را می توان با گذر زمان و تجربه فرا گرفت.

  • مرورگر و کتابخانه

بخش بعدی ترکتور که اهمیت بسیاری دارد مرورگر و کتابخانه آن است. ترکتور بخشی به نام NI Traktor DJ 2 دارد که نسبت به نسخه 1 کلاسیک ارتقا داده شده است. این قابلیت در طول سال ها پیشرفت های بسیار زیادی داشته است. به کمک مرورگر ترکتور شما می توانید لیست های پخش، درایو ها، پوشه های داخلی و خارجی را به راحتی مشاهده و ایجاد کنید. همچنین فیلد های فراداده قابل تنظیم برای موسیقی نیز در حین استفاده از ترکتور به نمایش در خواهند آمد.

گم کردن و نیافتن آهنگ مورد نظر یکی دیگر از مشکلات بیشتر دی جی هاست. یک دی جی شاید لازم باشد که در کل آرشیو موسیقی خود جست و جو کند تا آهنگ مورد نظرش را بیابد. بخش مرورگر دی جی ترکتور در این زمان به او کمک می کند. این بخش با آرایش کتابخانه دی جی در یک رابط کاربری بصری زیبا این کار را انجام می دهد.

ترکتور
  • راه اندازی آسان و کارآمد

بعد از این که ترکتور را راه اندازی کردید، متوجه خواهید شد که این برنامه چقدر کارآمد است. ترکتور در حدودا 20 سال یکی از نرم افزار های مورد استفاده بیشتر دی جی ها بوده است و می تواند فرایند پخش و ایجاد تغییر در موسیقی را در سریع ترین زمان ممکن پیش می برد.

آرایش پیش تنظیمات و افکت های برنامه نیز شامل مجموعه ای از میکسر و کنترل کننده دی جی مختلف می شود. این موارد و پشتیبانی عظیم دی جی ترکتور از آن باعث می شود که بتوانید کنترلر خود را به راحتی به برنامه متصل و تمام صدا های مورد نظر خود را دستکاری کنید و در عرض تنها چند دقیقه آن ها را برای پخش آماده کنید.

اگر در استفاده از وسایل و برنامه های دی جی تسلط کامل دارید، می توانید برای راه اندازی برنامه به جای گزینه خودکار گزینه دستی را انتخاب کنید. به کمک راه اندازی دستی می توانید تنظیمات برنامه را به حالتی در آورید که استفاده از کنترلر، دک یا میکسر دی جی آسان و مطابق میلتان شود. زیرا روشی که به صورت پیش فرض برای دی جی ترکتور تعریف شده است، ممکن است مورد دلخواه بسیاری از افراد نباشد.

  • قابلیت شخصی سازی بالا

یکی از مهم ترین ویژگی های دی جی ترکتور را می توان امکان شخصی سازی بی نظیر آن دانست. ترکتور سطح بالایی از شخصی سازی را ارائه می دهد. به کمک این قابلیت شما می توانید راه اندازی آن را از یک راه اندازی ساده 2 کاناله تا 4 کاناله شروع کنید. همچنین چندین دک ریمیکس، چیدمان شخصی سازی شده برنامه نیز در اختیارتان قرار می گیرد تا موسیقی های خود را بهتر برای پخش زنده آماده کنید.

البته این قابلیت های شخصی سازی متعدد و فراوان برنامه قطعا برای کسانی که به تازگی وارد حوزه دی جی شده اند، چندان خوشایند نخواهد بود. هنگامی که این افراد با تعداد بی پایانی از دکمه ها، دستگیره ها، فیدر ها و دیگر ویژگی های دی جی ترکتور رو به رو می شوند، دست و پای خود را گم می کنند. اما لازم نیست نگران این موضوع باشید. پس از کمی کار با برنامه و تجهیزات می توانید میزان تجربه خود را افزایش دهید و بهتر و راحت تر از قابلیت های شخصی سازی استفاده کنید.

نتیجه گیری

دی جی ترکتور یکی از اولین برنامه های مخصوص و مورد استفاده دی جی هاست که به آن ها در ساخت موسیقی های دلخواهشان کمک شایانی می کند. ترکتور از استودیو های اتاق خواب گرفته تا در استودیو های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. اگر یک دی جی مبتدی یا متوسط باشید، این وسیله به شما کمک می کند تا برخی از اصول اولیه را یاد بگیرید. همچنین اگر یک دی جی حرفه ای هستید، می توانید با استفاده از دی جی ترکتور ایده های خود را پیاده سازی کنید و نتیجه باب میلتان را از برنامه بگیرید. در این نوشته پس از ذکر توضیحاتی درمورد دی جی ترکتور ویژگی ها و قابلیت های گوناگون آن را توضیح دادیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *