از دی جی ارزان و بی تجربه دوری کنید

از دی جی ارزان و بی تجربه دوری کنید

در دسته بندی : دی‌جی

وقتی می خواهید برای مراسم عروسی یا دیگر رویداد ها از یک دی جی استفاده کنید، گزینه های زیادی در پیش روی شما قرار می گیرد. شاید وسوسه شوید که کمتر خرج کنید و یک دی جی ارزان انتخاب کنید. اما شما از خطرات انجام این کار آگاه نیستید. دی جی های ارزان تجربه و مهارت کافی ندارند و ممکن است بهترین شب زندگی شما را خراب کنند. برای مثال آن ها اغلب تجهیزات مناسب را ندارند و ممکن است موسیقی اشتباه را پخش کنند. دلایل استخدام نکردن دی جی ارزان زیاد است. در ادامه با این دلایل آشنا شوید.

چرا استخدام دی جی ارزان در نهایت به ضرر شما تمام می شود؟

  1. نداشتن آدرس مشخص

احتمالا شما یک دی جی ارزان را از اینترنت یا شبکه های اجتماعی پیدا می کنید. تنها راه ارتباطی شما با آن ها شماره تماس و حساب های شبکه اجتماعی است. فرض کنید که شش ماه قبل از عروسی خود، دی جی را رزرو می کنید و پیش پرداخت را به حساب دی جی واریز می کنید. چه تضمینی است که آن ها در روز عروسی شما حاضر شوند؟تنها چیزی که از آن ها دارید یک شماره تماس است که به درد شما نمی خورد. در این صورت در روز عروسی با مشکل بزرگی مواجه می شوید. به دنبال کسی باشید که بیمه و مجوز داشته باشد و در صورت ایجاد مشکل، مسئولیت ها را بر عهده بگیرد.

  1. کمبود تجربه

همه ما دوست داریم که به جوانان فرصت بدهیم تا تجربه کسب کنند. اما بهترین شب زندگی شما محلی برای کسب تجربه و آزمایش نیست! جوانانی که به تازگی وارد حرفه دی جی شده اند، می توانند در مراسم های کوچک اجرا کنند و در کنار آن آموزش حرفه ای ببینند. آن ها اغلب در برقراری ارتباط ضعیف هستند، موسیقی را به خوبی نمی شناسند و برنامه ریزی درستی ندارند. هر کدام از این موارد می تواند عروسی شما را خراب کند.

  1. طراحی نامناسب

طراحی صحنه عروسی بسیار مهم است. یک تیم دی جی حرفه ای پیش از عروسی از محل برگزاری بازدید می کند و تمام احتمالات را در نظر می گیرد. آن ها نیاز دارند بدانند که وسایل را در کجا باید قرار دهند و به چه تجهیزاتی در هنگام اجرا احتیاج دارند. دی جی های ارزان اغلب این موارد را در نظر نمی گیرند و کیفیت بصری عروسی شما را خراب می کنند.

طراحی نامناسب
  1. تجهیزات و موسیقی بی کیفیت

یک دی جی خوب آرشیو وسیعی از آهنگ های ایرانی و خارجی دارد که در تمام طول مراسم، مهمانان شما را سرگرم می کند. آن ها با یک نگاه به جمعیت متوجه شرایط می شوند و آهنگ هایی پخش می کنند که همه را به وجد می آورد. دی جی ارزان تعداد محدودی آهنگ را دانلود کرده است و موسیقی موردنظر شما و مهمانان شما را پخش نمی کند.

همچنین باید به تجهیزات نیز اشاره کنیم؛ زیرا تجهیزات در کیفیت صدا و بالا رفتن انرژی مهمانان نقش مهمی دارد. دی جی های ارزان اغلب با یک کنترلر کوچک، لپتاپ و چند باند دی جی کار می کنند؛ زیرا قادر به خرید تجهیزات حرفه ای و پیشرفته نیستند. برعکس دی جی های حرفه ای با بهترین تجهیزات، شبی رویایی برای شما می سازند.

  1. آمادگی کم

دی جی ارزان معمولا برای سرگرمی این کار را انجام می دهد؛ یعنی وقت کافی برای توسعه مهارت های خود ندارد. دی جی های ارزان اگر هم یک اجرای بد داشته باشند، برایشان مهم نیست. در نهایت حرفه دی جی را رها می کنند. اما یک دی جی حرفه ای تمام زندگی اش را بر روی این کسب و کار گذاشته است و با یک اشتباه، به مشکلات زیادی در حرفه خود بر می خورد.

باید بدانید که نقش دی جی فراتر از پخش موسیقی است و حتی دی جی های مخصوص کلاب نیز در مواجهه با میزان کار های عروسی گیج می شوند. دی جی باید از برنامه ریزی شما برای عروسی باخبر باشد، با دیگر تیم ها همکاری کند، جمعیت را به سرعت بشناسد و در نهایت موسیقی را پخش کند. یک دی جی بی تجربه نمی تواند هیچ کدام از این کار ها را انجام دهد.

باید به این اشاره کرد که راه اندازی یک کسب و کار هزینه زیادی دارد و یک دی جی ارزان با نگرفتن اجرا های زیاد، ضرر می کند. آن ها برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود پول ندارند و وقت زیادی برای آموزش نمی گذارند. اگر آن ها برنامه ای برای رشد کسب و کار خود نداشته باشند، استخدام او به ضرر شما تمام خواهد شد. شما حتما باید اجرای دی جی را در یک مراسم دیگر دیده باشید و اشتیاق او را برای انجام این کار درک کرده باشید. در این صورت می توانید یک دی جی کم تجربه را استخدام می کنید.

چگونه یک دی جی حرفه ای پیدا کنیم؟

چگونه یک دی جی حرفه ای پیدا کنیم

احتمالا تا الان فکر استخدام دی جی ارزان را از سر بیرون کرده اید و به دنبال یک دی جی خوب می گردید. برای این کار، باید به چند نکته توجه کنید:

  • از اطرافیان خود بپرسید. اگر آن ها قبلا با یک دی جی کار کرده باشند و از کار او راضی باشند، او را به شما معرفی می کنند.
  • نظرات مشتریان قبلی دی جی را به خوبی بخوانید. تجربه های دیگران در انتخاب شما تاثیر بسیار دارد.
  • با دی جی ملاقات حضوری داشته باشید. در این ملاقات شخصیت و حرفه ای بودن دی جی را بررسی و انتظارات خود را به صورت دقیق بیان کنید.
  • قرارداد ببندید. این موضوع مهم تر از چیزی است که فکرش را می کنید. حتی اگر دی جی یکی از دوستان صمیمی شما هم بود، لازم است هر دو پای یک قرارداد را امضا کنید.

جمع بندی

وقتی برای مهم ترین مراسم های زندگی خود برنامه ریزی می کنید، لازم است تمام جوانب کار را در نظر بگیرید. شما می خواهید به خودتان و مهمانانتان خوش بگذرد و شبی خاطره انگیز داشته باشید. دی جی ارزان، با وجود کمتر کردن هزینه های شما، تجربه و مهارت کافی را ندارد و کیفیت مراسم را پایین می آورد. شما با استخدام یک دی جی خوب، بیشتر هزینه می کنید؛ اما این هزینه ارزش خواهد داشت. آن ها از موسیقی بهتر، تجهیزات باکیفیت و ... استفاده می کنند تا بهترین شب زندگی شما را رقم بزنند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *